Data wpisu: 15.11.2022

Dlaczego opłaca się tworzyć edukacyjne treści w ramach kampanii content marketingowej?

Content marketing to długofalowa strategia kreowania atrakcyjnego, eksperckiego wizerunku marki w oparciu o różnego rodzaju treści – artykuły blogowe, sponsorowane, wpisy w mediach społecznościowych, filmy na YouTube czy infografiki. Należy tutaj pamiętać, aby przy tworzeniu takich treści nie skupiać się na reklamowaniu konkretnych produktów czy usług, ale na edukowaniu odbiorców. To edukacyjne treści są solą każdej kampanii content marketingowej. Dlaczego opłaca się w nie inwestować? Poznaj najważniejsze argumenty.

Przykłady treści edukacyjnych wykorzystywanych w kampaniach content marketingowych

Kryterium edukacyjnej treści może spełniać każdy wytwór oparty o wartościową wiedzę, zweryfikowane fakty oraz przekazujący odbiorcom konkretne, przydatne informacje. Do najpopularniejszych treści tego typu zaliczymy:

  • e-booki,
  • filmy edukacyjne,
  • artykuły poradnikowe,
  • porównania, zestawienia,
  • listy kontrolne,
  • infografiki,
  • raporty,
  • omówienia badań.

Treści edukacyjne są bardzo poszukiwane przez internautów

To nieprawda, że przeciętny internauta zadowala się fake newsami i łatwymi do przyswojenia treściami obrazkowymi. Rosnąca popularność płatnego dostępu do treści premium pokazuje, że wiele osób  ma dość zalewu bylejakości i marketingowego infantylizmu. Szukamy dobrych, wartościowych treści, które mogą nas zainspirować, pomóc nam w rozwiązaniu jakichś problemów, uzupełnić naszą wiedzę.

Co więcej, wartościowe treści, bazujące na konkretnych i przydatnych informacjach, są chętnie udostępniane w mediach społecznościowych, co w oczywisty sposób zwiększa ich zasięg (i tym samym rozpoznawalność stojącej za nimi marki).

Inwestujesz w SEO

Po ostatniej aktualizacji algorytmu Google (tzw. Helpful Content Update) wyszukiwarka kładzie jeszcze większy nacisk na promowanie stron wypełnionych wartościową, przydatną i rozbudowaną treścią. Tym samym zyskaliśmy bardzo konkretny powód, dla którego warto inwestować w dobre artykuły, unikalne opisy etc. – jest nim wspieranie pozycjonowania strony internetowej i tym samym poprawienie jej rankingu. 

Ekspercki wizerunek marki zachęca do płacenia więcej za jej produkty i usługi

Edukując zamieniasz odbiorców treści w świadomych klientów, którzy chętnie zapłacą więcej za coś, co uznają za lepsze, bardziej przydatne, rzeczywiście spełniające ich oczekiwania. Przedsiębiorcy bazujący na niskiej marży stosują dumping cenowy, ponieważ nie mają innych argumentów w walce o klienta lub nie potrafią ich wyartykułować.

Content marketing pozwala wyjaśnić klientowi, dlaczego dana rzecz czy usługa musi kosztować więcej. Pozwala to również ograniczyć wydatki na typową reklamę w celu pozyskania klientów, a także obniżyć koszty ich obsługi.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry