Data wpisu: 19.11.2021

Jak nie przesadzić z reklamą w kampanii content marketingowej?

Nawet nie pytamy, czy inwestujesz w content marketing. Jest to niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoja firma była widoczna w sieci i sukcesywnie budowała swoją wiarygodność. Mamy również nadzieję, że nie należysz do grupy tych przedsiębiorców, którzy wciąż mylą content marketing z reklamą i wykorzystują treści wyłącznie w celu zareklamowania swoich produktów. To ślepa uliczka.

Decydując się na wdrożenie kampanii content marketingowej trzeba bardzo uważać, by nie przesadzić z reklamą, co w wielu przypadkach się nie udaje. Powody są zawsze takie same: niezrozumienie, w jakim celu prowadzi się działania content marketingowe, niecierpliwość oraz irytacja z powodu wolnego tempa pozyskiwania leadów. Jeśli chcesz tego uniknąć (a powinno Ci na tym zależeć), to zacznij od skorzystania z naszych wskazówek.

Wszystko zaczyna się od strategii

Choć content marketing może się wydawać bardzo łatwym elementem kampanii marketingowej, to w rzeczywistości jego wdrożenie wymaga opracowania precyzyjnej strategii. Nie może być tak, że np. właściciel firmy postanawia: od dziś robimy dobry content i zagania pracowników do pisania byle jakich artykułów na bloga czy artykułów sponsorowanych.

Takie podejście, choć oczywiście przerysowane, zawsze prowadzi do tego, że treści mają charakter stricte reklamowy i tym samym nie niosą ze sobą żadnej wartości. Można uniknąć tego błędu, gdy na początek zastanowimy się, co marka chce komunikować odbiorcom. Czy to, że coś produkuje i sprzedaje, a może, że jest kompetentna, atrakcyjna, ekspercka, godna zaufania? Jeśli postawisz na tę drugą opcję, to sam dojdziesz do wniosku, że nie warto pozwalać sobie na mezalians content marketingu z reklamą.

Wdrożenie zasady „5 do 1”

Zasada ta polega na tym, że na każdy artykuł promujący ofertę marki powinno przypadać 5 artykułów stricte poradnikowych, nienawiązujących wprost do produktów i usług przedsiębiorstwa.

Spójrz: jeśli sprzedajesz baterie łazienkowe i kuchenne, to możesz popełnić na firmowym blogu jeden artykuł z przeglądem najciekawszych modeli z Twojej oferty, natomiast musisz go zrównoważyć artykułami o dużym ładunku merytorycznym, np. o wymianie uszkodzonej baterii, prawidłowym montażu, doprowadzeniu instalacji hydraulicznej etc.

Rada

Oczywiście ta zasada jest dość płynna pod względem liczbowym – jeśli publikujesz mało treści, to można zmienić stosunek do np. 3 do 1.

Wybieraj dobre serwisy do emisji artykułów sponsorowanych

Nie chodzi tutaj tylko o to, że dobre serwisy mają lepsze zasięgi, a tym samym publikacja artykułu zagwarantuje Ci pozyskanie wartościowszego leada. W kontekście unikania reklamowego charakteru kampanii content marketingowej liczy się również fakt, że właściciele takich serwisów mają dość restrykcyjną politykę w zakresie jakości treści dystrybuowanych na portalach.

Pisząc prościej: dobry serwis nie pozwoli sobie na to, aby opublikować na nim bezsensowny artykuł reklamowy, który nie ma żadnej wartości dla czytelników. Siłą rzeczy wybieranie atrakcyjnych miejsc dystrybucji wymusza więc podniesienie jakości kampanii content marketingowej.

Wykorzystuj nieoczywiste źródła pozyskiwania leadów

Treści dystrybuowane w ramach kampanii content marketingowej muszą być wartościowe, merytoryczne i wspierać ekspercki wizerunek marki. Warto zatem zadbać o to, aby pojawiały się one w tych miejscach, które w ogóle nie są kojarzone z reklamą.

Przykładem będzie Wikipedia, gdzie można spróbować umieścić nowy wpis encyklopedyczny nawiązujący do marki. Można również postarać się o opublikowanie wypowiedzi eksperckiej osoby związanej z marką na portalu branżowym czy w wydawnictwie drukowanym – content marketing nie musi się ograniczać tylko do Internetu.

Przesadzenie z przekazem reklamowym w komunikacji marki jest powszechnym błędem, który podważa fundamenty kampanii content marketingowej. Przez to potencjalni klienci nie widzą różnicy między zwykłą reklamą a artykułem poradnikowym, na czym marka traci wizerunkowo – jej treści po prostu nie budzą zaufania.

Wykorzystaj te wskazówki i pamiętaj: kluczem do sukcesu jest cierpliwość. Marketing organiczny, do którego zaliczamy content marketing, nigdy nie będzie szybkim sposobem dotarcia do klientów, ale ma niezaprzeczalną zaletę: przynosi nieco opóźnione, natomiast trwałe efekty.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry