Data wpisu: 21.04.2021

Dlaczego słaby kontent nie ma dziś żadnego sensu?

Jeszcze około 10 lat temu na stronach internetowych firm królował słaby kontent. Nic dziwnego, skoro kluczowymi kryteriami przy ustalaniu pozycji witryny w wyszukiwarce były: nagromadzenie słów kluczowych praz liczba linków prowadzących do strony z dowolnego źródła (nawet tzw. zapleczy). Dziś jednak słaby kontent nie ma racji bytu. Firmy chcąc czy nie chcąc muszą inwestować w podwyższenie jakości treści na swoich witrynach wizerunkowych czy sprzedażowych. Dlaczego? To już wyjaśniamy w naszym poradniku.

Google nie lubi słabego kontentu

Byle jakie treści były akceptowane przez Google mniej więcej do 2011 roku. Wtedy w Stanach Zjednoczonych, a następnie w Europie, zadebiutował słynny już algorytm Panda. Celem jego wprowadzenia było zmodyfikowanie wyników wyszukiwania poprzez ograniczenie widoczności stron zawierających słabe, zbyt krótkie oraz przede wszystkim zduplikowane treści.

Jeśli masz taki kontent na stronie, to znasz już odpowiedź na pytanie, dlaczego wydajesz mnóstwo pieniędzy na pozycjonowanie i reklamę, a i tak nie jesteś w stanie pozyskiwać adekwatnej liczby klientów. Słaba treść sabotuje stronę, uniemożliwia jej pięcie się w wynikach wyszukiwania, o co dba algorytm Google.

Słaby kontent drażni klientów

Obierając kierunek działań marketingowych i SEO w Internecie nie możemy skupiać się wyłącznie na „łechtaniu” algorytmu. To nie on u nas kupuje – robią to ludzie, którzy w większości jednak czytają treści opublikowane na stronie firmy. Jak myślisz, czy słaby kontent przysparza Twojej marce prestiżu, budzi zaufanie do niej, buduje jej wiarygodność? Zdecydowanie nie.

Dobry kontent to inwestycja na lata

Mając bardzo dobre treści na firmowej stronie internetowej nie musisz ich co chwilę zmieniać. Są dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO, zgodne z wytycznymi Google, a przede wszystkim atrakcyjne dla Twoich klientów i odpowiednio prezentują markę przedsiębiorstwa oraz jego ofertę.

Z dobrymi tekstami na www jest trochę tak, jak z zakupem fabrycznie nowego samochodu marki premium. Fundujesz sobie prestiż, wysoki komfort (prowadzenia biznesu) oraz święty spokój na kilka lat. Nie musisz się przejmować awariami, ukrytymi wadami, wiesz też, że auto zawsze zawiezie Cię do celu. Myśl mądrze o swojej firmowej stronie internetowej.

Słaba treść utrudnia pozyskiwanie wartościowych linków

Tymczasem linkowanie zewnętrzne z dobrych, zweryfikowanych źródeł ma ogromny wpływ na skuteczność pozycjonowania witryny firmowej. Jeśli Twój kontent jest miernej jakości, to nikt nie będzie chciał go udostępniać. Zapomnij również o tym, że jakikolwiek sensowny portal opublikuje u siebie Twój artykuł sponsorowany, którego treść jest na poziomie szkoły podstawowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry