Data wpisu: 14.08.2019

Jak korzystnie sprzedać portal internetowy? Jak podnieść jego wartość?

Decyzja o sprzedaży portalu internetowego może być podyktowana różnymi czynnikami. Niektórzy od początku tworzą portale z myślą o znalezieniu nabywcy, inni dojrzewają do tego w toku rozwoju inwestycji, nierzadko wynika to również z wpadnięcia w problemy finansowe czy stracenia zapału do dalszego prowadzenia strony. Niezależnie od tego, jaka jest Twoja motywacja, z pewnością chcesz korzystnie sprzedać portal internetowy i uzyskać za niego jak największą cenę. Dowiedz się, jak możesz podnieść jego wartość.

Zacznij od sprawdzenia historii portalu

Bardzo pomocna będzie tutaj strona www.archive.org, na której znajdziesz informacje na temat całej historycznej zawartości portalu. Pamięć ludzka jest zawodna i możesz już nie kojarzyć, że np. 3 lata temu Twoja strona padła ofiarą ataku spamerskiego, w wyniku którego zostały na niej opublikowane bezwartościowe teksty wypełnione linkami prowadzącymi do innych witryn.

Zapytasz: dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ historia portalu ma bezpośredni wpływ na jego pozycję w wyszukiwarce, a tym samym na cenę. Inwestorzy skupujący portale z dystansem podochodzą do stron, które np. w przeszłości były ukarane filtrem od Google czy kiedyś opublikowano na nich serię artykułów o kompromitującej treści.

Im więcej wiesz na temat swojego portalu, tym rzetelniej możesz ocenić jego wartość. Pamiętaj, że Twoje wyobrażenia nie zawsze będą się pokrywać z realiami rynkowymi. Lepiej więc opierać się na faktach, by nie ustalać ceny „z sufitu” i nie czekać miesiącami na nabywcę.

Zwiększ zyski z portalu

Zyskowność (aktualna i przewidywana) jest podstawą wyceny portalu internetowego i każdy rozsądny inwestor zwróci na to uwagę. Jeśli teraz portal nie przynosi żadnych profitów finansowych, to powinieneś to zmienić, zanim wystawisz go na sprzedaż. Zakoduj sobie, że dla inwestora to będzie projekt stricte biznesowy. Fajnie, że masz jakąś pasję i realizujesz ją poprzez portal. Inwestora interesuje jednak głównie to, czy da się na tym zarobić.

Jeśli portal ma już spory zasięg i dużą liczbę unikalnych użytkowników, rozważ włączenie reklam lub uruchomienie dostępu do płatnych treści. Bardzo dobrym pomysłem będzie dodanie portalu do bazy agregatów typu White Press, dzięki którym będziesz otrzymywać zlecenia na publikację artykułów sponsorowanych.

Podnieś jakość treści

Treść jest najważniejsza – bez niej nie ma portalu, zasięgów, reklamodawców i… inwestorów. Im lepsze artykuły opublikujesz na stronie, tym wyższy będzie jej potencjał sprzedażowy. To nieprawda, że internauci zadowalają się byle czym. Jest ogromne zapotrzebowanie na jakościową treść, w którą warto inwestować. Każdy doświadczony inwestor dostrzeże, że wysokiej jakości artykuły przyciągają czytelników, zwłaszcza tych wymagających, a więc potencjalnie najatrakcyjniejszych z punktu widzenia reklamodawców.

Na koniec zwracamy Twoją uwagę na inne elementy wpływające na wartość portalu, czyli nazwę domeny, historię strony, pozycję w Google, optymalizację, jakość programistyczną oraz automatyzację obsługi i podpisane umowy z reklamodawcami. Z doświadczenia wiemy, że ważny jest też czas – jeśli bardzo Ci się spieszy, to zawsze uzyskasz niższą cenę sprzedaży, niż w przypadku cierpliwego szukania inwestora, który doceni wkład pracy i potencjał portalu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry