Jeśli od pewnego czasu inwestujesz w content marketing i aktywnie prowadzisz blog firmowy, to właśnie przyszedł czas na małe podsumowanie. Zastanów się: czy blogowanie rzeczywiście przynosi Twojej marce takie korzyści, jakich oczekiwałeś? Jeśli nie dostrzegasz żadnych efektów tworzenia contentu, to na tym etapie wypada ocenić realną jakość artykułów na firmowym blogu. Może to właśnie tutaj tkwi źródło problemu? Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę przyglądając się wpisom blogowym.
Przeczytaj kilka wybranych artykułów na Twoim blogu i zadaj sobie poste pytanie: czy czegoś się z nich dowiedziałeś? Czy ta lektura w jakikolwiek sposób wpłynęła na Twoje decyzje zakupowe? Czy uważasz, że zostałeś zainspirowany do wprowadzenia jakiejś zmiany w życiu, w czym mogą pomóc oferowane przez Ciebie produkty? Brak wartości poradnikowej artykułów jest jednym z najczęstszych grzechów blogujących firm.
Odpowiedz sobie na to pytanie zupełnie szczerze. Wskaż artykuły, które napisałeś (lub napisał ktoś inny), które nie były inspirowane niczyimi tekstami, ale zostały od A do Z opracowane na podstawie własnych źródeł i przemyśleń. Jeśli takich artykułów nie ma, to wiesz już, że musisz popracować nad unikalnością i ekskluzywnością wpisów blogowych.
Może być Ci trudno to ocenić, ponieważ jesteś zaangażowany emocjonalnie w swoją działalność. Dlatego poproś o przeczytanie kilku artykułów osobę postronną, na przykład znajomego. Niech szczerze odpowie na pytanie, czy takie treści zbudowały w jego oczach profesjonalny wizerunek ich autora? Czy został przekonany do tego, że ma do czynienia z fachowcami, którym mógłby bez cienia wątpliwości polecić zrealizowanie jakiejś usługi czy cokolwiek od nich kupić?
Blogowanie służy nie tylko budowaniu atrakcyjnego, zaufanego wizerunku marki. Celem jest również pozyskiwanie na stronę ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Aby było to możliwe, teksty muszą być promowane przez algorytm, czyli proponowane użytkownikom wpisującym zapytanie związane z treścią artykułu. Zrób taki test i przekonaj się, czy wpisy na Twoim blogu są rzeczywiście wyświetlane na pierwszej stronie Google.
Jeśli nie, to trzeba koniecznie popracować nad jakością merytoryczną tekstów oraz SEO, czyli prawidłowym stosowaniem słów kluczowych, nagłówków, tytułów etc.
Dodatkowo staraj się tworzyć treści, których nie ma Twoja konkurencja, bardzo atrakcyjne na poziomie treści oraz formy. Będą one chętnie udostępniane przez internautów np. w mediach społecznościowych, co zawsze jest świetnym papierkiem lakmusowym osiągania korzyści z pisania bloga firmowego.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.