Data wpisu: 28.11.2022

Jak posegregować treści na blogu ze względu na kategorie?

Kategoryzacja artykułów to konieczność w sytuacji, gdy masz już potężne zaplecze treści na firmowym blogu. W ciągu kilku lat systematycznego blogowania mogło się uzbierać kilkaset artykułów, co jest świetnym osiągnięciem. Pamiętaj jednak, że blog musi spełniać kryteria UX – najważniejsze jest to, aby ułatwić użytkownikom odnalezienie interesujących ich treści poprzez odpowiednią nawigację. Sama wyszukiwarka wewnętrzna to za mało. Postaw również na posegregowanie artykułów poprzez przypisanie ich do konkretnych kategorii.

Artykuły newsowe, publicystyczne

Prowadząc bloga firmowego łatwo jest ulec manii tworzenia wyłącznie tzw. evergreenów, czyli treści ponadczasowych. Warto natomiast co jakiś czas poruszyć temat aktualny w danej chwili i wykorzystać siłę real-time marketingu. Takie artykuły powinny zostać przypisane do osobnej kategorii.

Artykuły poradnikowe

Stanowią największą wartość Twojego bloga firmowego, dlatego warto poświęcić im osobną kategorię. Poradniki ściągają kluczowy ruch na stronę, są najlepiej widoczne w Google i powinny być odpowiednią wyeksponowane.

Artykuły typu „TOP X”

Czyli tzw. listy kontrolne. Są to poszukiwane treści o charakterze poradnikowym, ale również inspirujące do zakupów czy ułatwiające podjęcie decyzji konsumenckiej. Wszelkie artykuły „TOP X” powinny zostać umieszczone w osobnej kategorii, co ułatwi ich odnalezienie osobom szukającym bardzo konkretnych informacji.

Przegląd oferty marki

To nieprawda, że na blogu firmowym należy jak ognia unikać promowania oferty marki. Owszem, treści reklamowe nie powinny dominować nad poradnikowymi i merytorycznymi, natomiast od czasu do czasu można popełnić artykuł przybliżający ofertę, konkretny produkt, usługę czy nowości wprowadzone do sprzedaży. Warto stworzyć dla nich osobną kategorię.

Artykuły odwołujące się do konkretnej tematyki

Taka kategoryzacja jest niezbędna w sytuacji, gdy poruszasz na blogu bardzo różne tematy interesujące odbiorców Twoich usług i produktów. Przykładowo: agencja interaktywna może publikować na blogu artykuły na temat tworzenia stron internetowych, projektowania grafiki, pozycjonowania, content marketingu, hostingu etc. Tak różne treści warto przypisać do osobnych kategorii, co pozwoli zachować porządek na blogu i tym samym poprawić UX strony.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry