Data wpisu: 29.11.2021

Prowadzenie bloga firmowego – czego KONIECZNIE musisz unikać?

Blogowanie wydaje się być bardzo łatwym sposobem na to, aby w krótkim czasie poprawić pozycję firmowej strony internetowej w wyszukiwarce. Wielu przedsiębiorców uważa, że wystarczy tylko opublikować kilka czy kilkanaście wpisów, aby zaskarbić sobie przychylność algorytmu i zacząć ściągać bardzo duży ruch na stronę. To oczywiście tak nie działa, a już na pewno nie w czasach, gdy bloguje mnóstwo firm, w praktycznie każdej branży. Zabierając się do prowadzenia bloga firmowego warto korzystać z doświadczeń innych i wiedzieć, czego koniecznie trzeba tutaj unikać. Najważniejsze wskazówki „na start” znajdziesz w naszym poradniku.

Brak systematyczności

Zapamiętaj, że jeśli będziesz publikować jeden artykuł raz na 2-3 miesiące, to takie blogowanie nie ma większego sensu. Owszem, po dłuższym czasie wartościowe artykuły zaczną być dobrze widoczne w wyszukiwarce, natomiast postaw się w sytuacji osoby, która odwiedza blog i jest potencjalnie zainteresowana ofertą Twojej firmy. Czy nabierze do niej zaufania, gdy zobaczy, że blog jest aktualizowany zaledwie kilka razy do roku? Z pewnością nie.

Dlatego chcąc prowadzić blog firmowy musisz mieć pewność, że będziesz w stanie zachować systematyczność lub od razu zatrudnić agencję marketingową, która będzie regularnie dostarczać świeże wpisy i tym samym aktualizować stronę.

Niska jakość wpisów

Prowadzenie bloga firmowego ma sens tylko wtedy, gdy rzeczywiście możesz przekazać coś ważnego czytelnikom. Podstawowym celem blogowania jest zbudowanie eksperckiego wizerunku marki, co przekłada się na wzrost zaufania do przedsiębiorstwa. Jeśli wpisy są byle jakie, słabe treściowo, nie wnoszą nic nowego, nie rozwiązują jakichś problemów Twoich klientów, to taki blog nie przyniesie Ci większych korzyści (może służyć tylko do linkowania wewnętrznego, ewentualnie umieszczenia słów kluczowych w strukturze treściowej strony).

Brak spójności

Najlepsze dla firmowego bloga jest to, gdy prowadzi go jedna, maksymalnie dwie osoby – koniecznie posiadające podobny styl pisania. Dzięki temu cała treść jest spójna, zbliżona jakościowo, co sprawia wrażenie, że blog został przemyślany i jest prowadzony w sposób profesjonalny.

Punktem wyjścia do wyznaczenia osób piszących blog jest oczywiście opracowanie strategii komunikacji marki. Musisz po prostu wiedzieć, czy chcesz skracać dystans w stosunku do klientów, czy chcesz budować wizerunek marki eksperckiej, „przyjacielskiej”, a może wybitnie specjalistycznej?

Zbyt duże nasycenie wpisów słowami kluczowymi 

Jeśli chcesz traktować blog firmowy, jako przestrzeń do masowego dodawania słów kluczowych, to lepiej od razu sobie daruj – szkoda czasu i pieniędzy. Blog powinien oczywiście wspierać pozycjonowanie witryny, natomiast upychanie słów kluczowych w każdym zdaniu oraz pisanie artykułów „pod SEO” nie przyniesie Ci niczego dobrego. Google uzna takie wpisy za bezwartościowe, przez co nie będą one dobrze widoczne w wyszukiwarce.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry