Content marketing jest strategią obliczoną na długi czas – nie wdraża się jej z myślą o szybkim osiągnięciu konkretnych korzyści. Treści wspierające markę przedsiębiorstwa należy tworzyć nawet latami, konsekwentnie, trzymając się obranego kierunku komunikacji z odbiorcami. Przychodzi jednak taki moment, kiedy firma ma już duże zaplecze treściowe (np. na blogu) i nie wie, co robić dalej. Sprawdź najlepsze sposoby na rozwinięcie firmowego content marketingu.
To, że masz np. 200 artykułów na firmowym blogu, wcale nie oznacza, że wszystkie przyczyniają się do kreowania eksperckiego wizerunku marki. Bardzo często jest tak, że firmy rozpoczynając inwestowanie w content marketing nie skupiają się tak mocno na jakości treści i merytoryce, ale stawiają na SEO – w efekcie na blogach nawet dużych marek można natrafić na naprawdę słabe artykuły pisane „pod frazę” czy po prostu już nieaktualne.
Przejrzyj wszystkie treści, za pośrednictwem których komunikujesz się z klientami i sprawdź, które z nich aż proszą się o aktualizację, poprawienie lub wręcz napisanie od nowa. Służy to osiągnięciu efektu spójnej, usystematyzowanej komunikacji marki.
Jeśli w ostatnich latach mocno inwestowałeś w content marketing i zamawiałeś duże liczby artykułów, to baza (przede wszystkim pod pozycjonowanie) już jest. Teraz warto nieco zwolnić i skupić się na kreowaniu bardzo atrakcyjnego, profesjonalnego wizerunku marki. W tym celu potrzebujesz treści klasy premium.
Możesz np. ograniczyć liczbę publikacji do 3-4 miesięcznie, natomiast dostarczać artykuły, które są bardzo rozbudowane, unikalne pod względem treściowym, podejmują takie tematy, których nie da się znaleźć na blogach konkurencji etc. To kluczowy etap w strategii content marketingu, kiedy przechodzimy już do wzmacniania eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa.
Jeśli do tej pory nieśmiało dystrybuowałeś firmowe treści poza własne serwisy, to teraz jest czas, aby zabrać się za to na poważnie. Publikowanie nawet świetnych artykułów wyłącznie na firmowym blogu doprowadzi do sytuacji zderzenia się ze szklanym sufitem – w pewnym momencie ta strategia przestanie przynosić efekty.
Potrzebny jest tutaj impuls w postaci np. opublikowania bardzo dobrego artykułu sponsorowanego na dużym portalu, udzielenia wywiadu branżowym mediom czy podjęcie działań łączących content marketing i PR (komunikaty prasowe, cykle edukacyjne, e-booki, może nawet własny portal tematyczny).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.