Blogowanie jest bardzo dobrym sposobem na uatrakcyjnienie wizerunku marki biznesowej. Merytoryczne, wartościowe i poradnikowe treści przyciągają również ruch z wyszukiwarki, co ma ogromne znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania. Wieloletni blog z pewnością jest wypełniony dziesiątkami czy setkami artykułów. To dobry moment, aby przeprowadzić jego przegląd. Sprawdź, co warto zrobić w celu odświeżenia firmowego bloga.
Jeśli prowadzisz firmowego bloga np. od 5 lat, od samego początku istnienia Twojej marki biznesowej, to niemal na pewno te pierwsze wpisy będą dziś budzić Twoje politowanie. Napisałeś je bez żadnej wiedzy na temat content marketingu, SEO czy podstawowych zasad formatowania tekstów publikowanych na stronach internetowych. Widząc, że te wpisy kompletnie nie przystają do dzisiejszej pozycji Twojej marki, a wręcz mogą jej zaszkodzić wizerunkowo, bez skrupułów usuń je z bloga lub napisz od nowa.
Tutaj kłania się najnowsza aktualizacja algorytmu Google, czyli „Helpful content”. Wyszukiwarka wyraźnie stawia na użyteczne treści o charakterze poradnikowym, premiując strony zawierające artykuły kompleksowo odpowiadające na pytania użytkowników.
Jeśli więc masz na blogu wiele krótkich artykułów podejmujących jakieś mniej istotne wątki, to warto rozważyć połączenie ich w jeden, mocno rozbudowany artykuł o dużej wartości merytorycznej (pamiętaj wówczas o przekierowaniach 301).
Aktualizacja treści, nazywana w naszej branży „recyklingiem treści”, to świetny sposób na brak weny twórczej i pomysłów na nowe artykuły. W ramach przeglądu bloga staraj się wychwycić te teksty, których treść na przestrzeni lat mocno się zdezaktualizowała – na przykład zawierających niepoprawne dziś dane czy opierających się na twierdzeniach, które dziś nie są już konsensusem w Twojej branży.
Niemal na pewno pierwsze artykuły opublikowane na firmowym blogu nie zostały poprawnie dostosowane do wymagań SEO. Jeśli ich treść wciąż jest aktualna, to warto teraz nad nimi popracować, m.in. wplatając w nie słowa kluczowe, rozbudowując nagłówki, a także poprawiając strukturę tekstu, aby był bardziej atrakcyjny dla czytelników (pogrubienia, wypunktowania, więcej akapitów etc.).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.