Data wpisu: 04.03.2025

Rewolucja chatbotów nie zniszczy, ale napędzi zapotrzebowanie na content marketing

Jedną z pierwszych ofiar popularyzacji tzw. chatbotów AI mieli być zawodowi twórcy treści. Nic takiego nie nastąpiło i nie nastąpi. Paradoksalnie ta szumnie zapowiada rewolucja przyniosła dokładnie odwrotny skutek, napędzając zapotrzebowanie na profesjonalne usługi w obszarze content marketingu. Dlaczego? Po kilka argumentów zajrzyj do naszego poradnika.

Zauroczenie minęło

Po początkowej fascynacji możliwościami chatbotów zaczynamy dostrzegać ich ograniczenia – a te są bardzo poważne. Tak zwana sztuczna inteligencja nie tworzy autorskich treści. Bazuje na informacjach znalezionych w sieci, generując wtórne teksty bez krztyny kreatywności. Skutek jest taki, że przedsiębiorcy inwestujący w działania content marketingowe nie chcą mieć na swoich stronach czy w innych kanałach komunikacji treści generowanych przez AI, wracając do obsługi agencyjnej, która choć droższa, gwarantuje wysoką jakość tworzonych tekstów.

Chatboty a SEO

Choć content marketing w założeniu skupia się na tworzeniu treści wizerunkowych, budujących zaufanie do marki i pomagających w zyskaniu statusu eksperta w danej dziedzinie, to oczywiście wykorzystuje się je także na potrzeby pozycjonowania.

Lawina treści generowanych przez AI w końcu wymusi na Google zmiany w algorytmie, aby premiować strony korzystające wyłącznie z treści autorskich, tworzonych przez człowieka. Mając tego świadomość nie warto rezygnować z profesjonalnego content marketingu na rzecz rozwiązań AI, nawet w imię krótkoterminowych oszczędności, ponieważ docelowo i tak konieczny będzie powrót do unikalnej treści.

Konieczność wyróżnienia się na tle konkurencji

Korzystanie z treści generowanych przez AI stało się tak powszechne, że coraz więcej marek zaczyna dostrzegać przykre konsekwencje tej mody. Otóż Internet jest zalewany przez teksty niemal identyczne, pisane takim samym stylem, poruszające dokładnie te same wątki. Trudno budować na nich swoją wiarygodność i liczyć na to, że pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.

Jeśli marka nie daje klientowi nic „ekstra” ponad to, co dostanie w konkurencyjnej firmie, to ostatecznie decydować będzie cena. Content marketing tworzony przez ludzi jest właśnie tym czymś, co pozwala wyeksponować markę, chociażby poprzez dzielenie się wartościową wiedzą, tworzenie poradników, rozwiązywanie problemów, z jakimi borykają się klienci itd.

Inwestując w unikalną treść tworzoną przez ludzi, marka zyskuje własny wyróżnik i może przyciągnąć klientów, dla których cena nie jest bazowym kryterium zakupowym. Dobre, zindywidualizowane treści, pozwalają marce lepiej komunikować się z grupą docelową, pokazywać swoją odmienność, promować własne wartości i tym samym budować zaufanie, czego nie da się osiągnąć przy pomocy wygenerowanych tekstów.

Podsumowanie

Po chwilowym – przyznajemy – spadku zainteresowania usługami content marketingowymi, teraz zauważamy wyraźny wzrost zapotrzebowanie na dobrą treść. Co więcej, klienci sami zastrzegają, że nie życzą sobie korzystania z narzędzi AI, co jest najlepszym potwierdzeniem tezy zawartej w tym artykule (gwoli ścisłości: napisanym przez człowieka, nie chatbota).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry