Content marketing to strategia dedykowana szeroko pojętemu biznesowi. W wartościowe, unikalne treści powinny inwestować firmy z każdej branży. Faktem jest natomiast, że w przypadku niektórych sektorów jest to szczególnie istotne, co wynika z ich specyfiki. Kilkoma przykładami dzielimy się w naszym poradniku – sprawdź, czy Ty także powinieneś zacząć inwestować w unikalny content.
Mamy tutaj na myśli po prostu salony samochodowe. Ich właściciele od lat borykają się z problemem ograniczonych możliwości zwiększania zasięgu w wyszukiwarce Google. Powód? Otrzymują gotowe treści od dealerów. Oznacza to, że na stronach dwóch konkurencyjnych dealerów działających w jednym mieście czy regionie klienci znajdują dokładnie takie same teksty.
Można sobie z tym poradzić inwestując w unikalny content, który z jednej strony pozwoli dealerowi zawalczyć o wyższą pozycję w wyszukiwarce Google, a z drugiej umożliwi mu wyróżnienie się na tle konkurencji i zdobycie zaufania klientów. Szczególnie polecamy tutaj blog z artykułami poradnikowymi.
Zdecydowana większość sklepów online handluje nieswoim towarem lub po prostu produktami znanych marek. Gros sprzedawców nadal korzysta ze skąpych, technicznych opisów takich produktów, po prostu biorąc je od producentów lub w najgorszym przypadku kopiując od konkurencji. Takie postępowanie ma krótkie nogi i bardzo utrudnia zbudowanie atrakcyjnej, rozpoznawalnej marki sklepu.
Można to zmienić inwestując w unikalne treści. To powinna być oczywista inwestycja dla każdego e-sprzedawcy. Potrzebne są zarówno wysokojakościowe opisy produktów, jak i opisy poszczególnych kategorii oraz oczywiście teksty wizerunkowe (np. „O nas” czy „Nasza filozofia”).
Bycie oficjalnym dystrybutorem np. marki Apple jest nobilitujące, natomiast może być także dość problematyczne, gdy bazujemy na treściach ze strony producenta lub dostarczonych przez niego w materiałach marketingowych. Wykorzystywanie tylko tych treści utrudnia pozycjonowanie strony dystrybutora w Google oraz uniemożliwia mu wyróżnienie się na tle innych dystrybutorów.
Nieprzypadkowo nawet giganci sprzedaży elektroniki w swoich sklepach internetowych stosują autorskie, unikalne opisy produktów znanych marek – od smartfonów, przez laptopy, aż po telewizory.
Jeśli działasz w branży, od której przedstawicieli klienci oczekują eksperckości, to musisz inwestować w unikalne, merytoryczne treści. Publikując fachowe artykuły na firmowym blogu udowodnisz kompetencje Twojej marki biznesowej, co ułatwi zdobycie zaufania klientów. Dodatkowym efektem będzie ściągnięcie znacznie większego ruchu na stronę z wyszukiwarki Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.