Tworzenie treści na potrzeby kampanii content marketingowej wciąż zbyt często przypomina pisanie tekstów SEO, co było modne kilkanaście lat temu. Dziś, w dobie tak rozwiniętej sztucznej inteligencji, nie ma sensu skupiać się wyłącznie na słowach kluczowych. Wszystkie treści publikowane na stronie internetowej czy generalnie w kanałach marki muszą być user friendly. W naszym poradniku wyjaśniamy, co to oznacza w praktyce.
Najważniejszą zasadą tworzenia treści user friendly jest zadbanie o ich przydatność. Chodzi o to, aby przeczytanie np. artykułu na blogu coś dało odbiorcy, chociażby ułatwiło mu rozwiązanie jakiegoś problemu, zainspirowało go do zakupu etc. Dlatego warto stawiać na treści stricte poradnikowe.
Treści user friendly muszą nieść ze sobą jakąś wartość dla czytelnika. Służą przekazywaniu wiedzy, która nie jest powszechnie dostępna, a może się przydać np. do zrozumienia zasady działania jakiegoś produktu.
Tworzenie takich treści przynosi same korzyści. Po pierwsze: pozwala zaprezentować ekspercki potencjał marki. Po drugie: ułatwia czytelnikom zrozumienie, dlaczego powinni wybrać ofertę właśnie tej marki (poczucie bezpieczeństwa w związku ze skorzystaniem z usług firmy, która ma wysokie kompetencje w danej specjalizacji).
W wielu branżach tworzenie przystępnych treści jest prawdziwą sztuką, z którą przedsiębiorcy nie do końca sobie radzą. Jeśli przedmiot działalności marki jest stosunkowo skomplikowany, a treść adresujemy do konsumenta, nie eksperta, to trzeba tutaj zadbać o maksymalne uproszczenie przekazu, przy zachowaniu poprawności merytorycznej. Dobrze sprawdzają się treści oparte na przykładach, tzw. case studies.
Najważniejszym powodem jest to, że treści przydatne czytelnikom mają bezpośrednie przełożenie na pozytywne postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Artykuły poradnikowe pozwalają zaprezentować potencjał firmy, jej kwalifikacje, a to z kolei buduje zaufanie na linii marka-konsument.
Nie bez znaczenia jest również to, że treści przyjazne czytelnikowi są jednocześnie przyjazne wyszukiwarce. Dzięki sztucznej inteligencji Google potrafi już odróżnić przydatne artykuły od bezwartościowych tekstów SEO. Dlatego jakościowy content user friendly stanowi ważny element kampanii pozycjonowania strony w wyszukiwarce.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.