Data wpisu: 27.06.2016

4 x A, czyli podstawowe warunki zwiększenia ruchu na stronie internetowej

Wyobraź sobie, że masz w garażu najmocniejszy model Ferrari. Pięknie się prezentuje, budzi emocje i zazdrość sąsiadów. Problem w tym, że jego bak jest pusty. Potwór nigdzie nie pojedzie, choć ma pod maską kilkaset koni mechanicznych. Takim bezużytecznym Ferrari jest strona internetowa, której nikt nie odwiedza. Może być szczytem inwencji i technologicznych rozwiązań, ale bez wizyt okaże się zwykłą wydmuszką i kosztownym wydatkiem. Dlatego najważniejsze w promowaniu firmy w sieci jest zadbanie o przyciągnięcie ruchu na stronę www i jego sukcesywne zwiększenie. Jak to zrobić? Poznaj naszą koncepcję 4 x A.

Aktualności

Strona musi być często aktualizowana, a w tym celu najlepiej po prostu prowadzić blog. Publikacja ciekawego artykułu branżowego raz w tygodniu bardzo pomoże w walce o wysoką pozycję w wyszukiwarce, o ile nie będą to teksty marketingowe, ale bardziej poradnikowe, merytoryczne, wartościowe dla czytelników.

Na stronie warto także dodać dział aktualności, najczęściej zadawanych pytań oraz regularnie dokonywać przeglądu zamieszczonych treści w celu ich zaktualizowania. Google odnotuje, że strona żyje i jest administrowana, co przełoży się na wzrost jej pozycji w wyszukiwarce.

Angażowanie

Ludzie podejmują jakieś decyzje, bo muszą lub oczekują, że przyniosą one określony skutek. Obie motywacje mają wspólny mianownik: zaangażowanie. Angażujemy się w pracę, zabawę, relacje rodzinne, a także w zakupy.

Zaangażowanie czytelników, a później już klientów jest najlepszą metodą na przyciągniecie ich uwagi. W Internecie rolę takiego wabika pełnią wspomniane już atrakcyjne treści. Ważne, aby powstawały one z myślą nie o zaprezentowaniu cech produktu, ale korzyści dla jego użytkowników.

Analiza

Wszystko, co dzieje się na stronie internetowej, musi być na bieżąco analizowane. Strona powinna zostać podpięta do narzędzia analizującego ruch (np. Google Analytics). Przekazane przez nie informacje są niezwykle ważne, bo zdradzają, co przyciąga użytkowników na stronę, a co ich z niej wyrzuca.

Na podstawie analizy można też stwierdzić, skąd trafiają użytkownicy i zainwestować większe środki w promocję na tym właśnie polu, jednocześnie odpuszczając reklamowanie się w kanałach komunikacji, które nie przynoszą żadnego skutku.

AdWords

Zainwestowanie w kampanię linków sponsorowanych błyskawicznie zwiększa ruch na stronie i pod tym względem nic nie może się równać z usługą Google. Warto jednak wiedzieć, że system działa do czasu, aż firma płaci za kampanię. Gdy przestaje, linki natychmiast znikają z sieci i cały czar pryska niczym bańka mydlana.

Dlatego jedyną drogą do zapewnienia sobie stałego wzrostu liczby użytkowników na stronie jest postawienie na wszystkie wymienione działania. 4 x A działa i co ważne – nie tylko na krótką metę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry