Data wpisu: 12.08.2024

Jak samodzielnie zarządzać tanią stroną internetową? Podstawowe wskazówki

Przedsiębiorca, który zleca produkcję bardzo taniej strony internetowej dla swojej firmy, z reguły nie ma budżetu na powierzenie zarządzania witryną profesjonalistom. Ergo: musi to robić na własną rękę. Sam fakt istnienia strony nie ma jeszcze bezpośredniego przełożenia na promocję biznesu w sieci. Witrynę trzeba rozwijać, aktualizować jej treść i dbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Podstawowe wskazówki dotyczące samodzielnego zarządzania stroną internetową znajdziesz w naszym poradniku.

Tworzenie treści

Jeśli chcesz, aby Twoja strona w końcu zaczęła przyciągać ruch z wyszukiwarki, najlepiej organiczny, czyli bezpłatny, to musisz regularnie aktualizować jej treść. Tutaj najlepszym rozwiązaniem jest publikowanie artykułów na blogu, rozbudowywanie opisów produktów i usług czy uzupełnianie działu FAQ. Zajmuje to sporo czasu, natomiast bez tego strona nigdy nie wybije się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja strony pod kątem SEO

Jeśli ma być tanio i bez wsparcia zewnętrznych ekspertów, to nie ma siły: musisz opanować podstawy pozycjonowania. Samodzielne zarządzenie stroną www wymaga m.in. uzupełniania treści o słowa kluczowe, tworzenia opisów meta, zadbania o poprawną strukturę tekstu oraz o linkowanie wewnętrzne.

Aktualizacje

Bardzo ważnym aspektem związanym z zarządzaniem stroną internetową jest aktualizowanie zarówno samej platformy, na której została zaprojektowana witryna (np. WordPress), jak i wszelkich wtyczek czy szablonu graficznego.

Aktualizacje wtyczek i systemu mają na celu nie tylko zapewnienie stabilnego działania całej witryny, ale przede wszystkim zminimalizowanie ryzyka ataków przez wszelkie luki w zabezpieczeniach.

W tym miejscu warto również wspomnieć o konieczności regularnego tworzenia kopii zapasowych zawartości strony, o ile nie robi tego dostawca hostingu w ramach wybranego pakietu.

Analiza ruchu

Samodzielne zarządzanie stroną wymaga także opanowania podstaw analityki internetowej. W końcu musisz wiedzieć, czy podejmowane działania w obszarze np. tworzenia nowych treści, rzeczywiście zwiększają ruch na stronie. Naucz się więc korzystać z takich narzędzi jak Google Analytics, śledź ruch na stronie i analizuj zachowania użytkowników.

Pozyskiwanie linków zewnętrznych

Linki zewnętrzne, koniecznie z zaufanych źródeł, mają kluczowy wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Twoim zadaniem, jako zarządcy witryny, jest więc pozyskiwanie linków, do czego warto wykorzystywać social media, a przede wszystkim artykuły sponsorowane publikowane na wiarygodnych portalach internetowych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry