Klasyka gatunku. Strona internetowa ma mnóstwo użytkowników, ale bardzo wysoki współczynnik odrzuceń. Oznacza to, że większość osób, które zdecydowały się ją odwiedzić, z takich czy innych powodów szybko z niej ucieka. To problem, ponieważ świadczy to o popełnieniu błędów zarówno na etapie budowy witryny, jak i jej promowania. Czy można jakoś zachęcić użytkownika, który opuścił stronę, do jej ponownego odwiedzenia? Poznaj 5 dobrych sposobów.
- Zacznij od sprawdzenia, dlaczego uciekają – jeśli klienci opuszczają Twoją stronę i nigdy już na nią nie wracają (dowiesz się tego dzięki analizie statystyk), to coś musi być tego powodem. Ustalenie przyczyny jest najważniejsze. Być może strona jest nieczytelna? Może Google ostrzega przed wchodzeniem na nią, bo nie ma aktualnego protokołu HTTPS? Może na stronie głównej roi się od błędów internetowych, a może po prostu cennik jest zbyt wygórowany? W zależności od dokładnego powodu, należy wprowadzić zmiany, dzięki którym klienci przestaną opuszczać stronę w ciągu kilku sekund od wizyty.
- Prowadź blog – dobrej jakości blog prowadzony na stronie jest świetnym wabikiem. Jeśli klient raz znajdzie tam jakąś wartościową dla siebie poradę, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości wróci po więcej. Jest to więc doskonały sposób na budowanie trwałych relacji z klientami.
- Bądź aktywny w mediach społecznościowych – regularne publikowanie interesujących wpisów na Facebooku w końcu ściągnie ruch na stronę, co pozwoli pozyskać nowych użytkowników. Ci, którzy już na stronie byli, ale później o niej zapomnieli, będą mieli okazję, aby sobie przypomnieć.
- Rozpocznij kampanię remarketingową – to najlepsze rozwiązanie dla e-sklepów, które najmocniejszej odczuwają utratę użytkownika. Taki klient często ma już produkt w koszyku, ale nie decyduje się na jego zakup i w końcu opuszcza sklep na dłużej. Kierując do niego kampanię remarketingową jest duża szansa, że jednak postanowi wrócić i dokończyć zakupy – szczególnie jeśli produkt, którym się interesował, jest w promocji.
- Newsletter – to znakomity sposób na to, aby podtrzymać relację z klientami lub z osobami, które odwiedziły stronę i zechciały zostawić na niej swój adres e-mail. Wciąż większość z nas woli zapoznawać się z ofertami drogą elektroniczną, dlatego dobry newsletter będzie okazją do zaprezentowania nowych produktów i usług klientom, którzy zapomnieli o istnieniu firmy/sklepu. W zupełności wystarczy 1 wysyłka w miesiącu – to już będzie mieć wpływ na budowanie rozpoznawalności marki.
Użytkownik opuszczający stronę bez podjęcia jakiejkolwiek akcji także jest cenny. Warto założyć, że jego decyzja była czymś spowodowana, a same odwiedziny nie były przypadkowe. Walcząc o niego można zyskać wiernego klienta, który w przyszłości nie będzie mieć już problemu z trafieniem na stronę.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive