Data wpisu: 09.06.2017

Strona internetowa dla firmy medycznej – czym powinna się wyróżniać?

Branża medyczna należy do najbardziej dochodowych, ale jednocześnie najbardziej konkurencyjnych. Nowe firmy wchodzące na ten rynek mają spory problem, aby się wyróżnić i zdobyć zaufanie pacjentów. Widać to już na etapie tworzenia stron internetowych, które bardzo często są źle zaprojektowane i kompletnie nie pasują do charakteru branży. Jak zatem powinna wyglądać profesjonalna strona dla firmy medycznej? Oto 5 najważniejszych cech.

  1. Prawidłowo dobrana kolorystyka – w przypadku branży medycznej nie ma sensu wymyślać prochu na nowo. Klienci, czyli pacjenci, muszą obdarzyć firmę zaufaniem, a to budzą wyłącznie spokojne, stonowane kolory, kojarzące się z personelem medycznym. Podstawę stanowi biel, która świetnie łączy się z błękitem, turkusem, granatem. Takie barwy wprowadzają spokój, harmonię i idealnie pasują do firmy z branży medycznej.
  2. Czytelna czcionka, duże litery – kombinowanie z fontami nie ma racji bytu na stronie dla firmy medycznej. Musimy pamiętać, że klienci takiego przedsiębiorstwa to bardzo często osoby starsze, schorowane, niedowidzące, cierpiące na różne schorzenia. Oni muszą mieć możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą firmy bez konieczności sięgania po lupę czy męczenia się przed monitorem.
  3. Wersja responsywna – klientami firm i placówek medycznych nie są tylko ludzie starsi, ale coraz częściej bardzo młodzi, którzy korzystają z oferty prywatnych gabinetów lekarskich, przychodni niepublicznych czy gabinetów stomatologicznych. Żyją szybko, dlatego mają urządzenia mobilne i korzystają z nich w poszukiwaniu usługodawców z obszaru służby zdrowia. Jeśli strona nie jest responsywna, to nie ma najmniejszych szans, aby zatrzymać na niej użytkownika.
  4. Usługi online – bardzo ważnym elementem nowoczesnej strony internetowej dla firmy medycznej jest moduł umawiania wizyt online. To rozwiązanie, którego oczekują młodsi pacjenci, ale nie tylko oni. Moduł rejestracji internetowej jest wygodny, a do tego bardzo usprawnia pracę firmy. W przypadku placówek oferujących różne badania, warto pomyśleć o usłudze udostępniania wyników online.
  5. Duże zdjęcia – nie tylko wyposażenia, ale także personelu i lekarzy. To kolejny element, który buduje zaufanie do placówki czy firmy medycznej. Pacjenci chcą wiedzieć, z kim mają do czynienia i jakich warunków mogą się spodziewać. Zdjęcia powinny być duże i świetnej jakości, dzięki czemu bez trudu zapoznają się z nimi osoby mające problemy ze wzrokiem czy ludzie starsi.

Strona internetowa dla firmy medycznej ma zatem swoją specyfikę. Powinna być kreatywna, ale nie należy z tym przesadzać, aby nie zatracić wymienionych przez nas elementów – mają one ogromne znaczenie dla końcowego odbioru witryny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry