Strona internetowa dla startupu. 5 niezbędnych cech

Data wpisu: 08.09.2017
Zdjęcie główne #1336 - Strona internetowa dla startupu. 5 niezbędnych cech

Startup to bardzo modne słowo, którym określa się innowacyjny biznes wprowadzany na rynek, często przy pomocy środków pozyskanych od zewnętrznych inwestorów. Sukces startupu zależy od dwóch rzeczy: jakości pomysłu i umiejętności jego atrakcyjnego przedstawienia. Tę drugą kwestię rozwiązuje oczywiście strona internetowa, która powinna stanowić kompendium wiedzy o projekcie i przyciągać potencjalnych inwestorów oraz klientów. Obserwując działania różnych startupów doszliśmy do wniosku, że wiele z nich nie potrafi osiągnąć tego efektu. Dlatego dziś podpowiemy, jakich 5 cech musi mieć dobra strona internetowa dla startupu.

  1. Czytelna komunikacja – wyobraźmy sobie inwestora, który wchodzi na stronę startupu. Czy od razu wie, o co tutaj chodzi? Czy strona główna natychmiast komunikuje mu, z jakim projektem właśnie się zapoznaje? Jeśli nie, to nic z tego nie będzie. Inwestor nie ma czasu, by przez kilkanaście minut wertować poszczególne zakładki w poszukiwaniu istotnych dla niego informacji. Jeśli startup np. ma sprzedawać drukarki 3D za dolara, to niech to będzie podkreślone już w nagłówku. Bez wydziwiania i niepotrzebnej kreacji.
  2. Prosta nawigacja – znów odwołujemy się do kwestii czasu, który dla inwestora ma ogromną wartość. Jemu nie chce się siłować z wymyślną nawigacją. Strona musi być zbudowana w taki sposób, aby odwiedzającą ją osoba mogła intuicyjnie uzyskać odpowiedzi na kluczowe pytania: co, kto, jak, za ile. Celem strony musi być skrócenie procesu zapoznawania się z istotą startupu.
  3. Nowoczesna szata graficzna – to oczywistość, w końcu startupy kojarzą się z innowacją, młodymi ludźmi, którzy mają pomysł na siebie i chcą wprowadzić na rynek coś nowatorskiego. Szata graficzna musi to podkreślać na każdym kroku. Lepiej więc unikać schematyczności i spróbować złamać pewne konwencje. Fajnym i nadal skutecznym rozwiązaniem są witryny jednostronicowe.
  4. Odpowiednio dobrana kolorystyka – musi ona idealnie licować z ideą startupu. Jeśli pomysł odwołuje się do ekologii, dbania o środowisko, to sięgamy po różne odcienie zieleni. Jeśli chodzi o technologie, lepiej jest zastosować nieco ciemniejszą kolorystykę. Chodzi o to, aby użytkownik po wejściu na stronę nie miał żadnych wątpliwości, że znalazł to, czego szukał. Nie skazujmy go na niemiłe niespodzianki, gdy widzi jaskrawe kolory, a na końcu okazuje się, że pomysłem startupu jest aplikacja do zlecania usług pogrzebowych.
  5. Prezentacja zespołu – inwestorzy muszą wiedzieć, komu mają dać swoje pieniądze. Nie należy się więc ukrywać za zdjęciami ze stocków. Masz startup? Pochwal się, że to właśnie Ty! Przedstaw swój zespół, napisz bardziej osobisty tekst o swojej firmie, nie używaj spranych sloganów, bo to nie chwyci. Po przejrzeniu strony i przeczytaniu tekstu o startupie inwestor chce pomyśleć: ten facet naprawdę jest zakręcony na punkcie swojego pomysłu i wie, czego chce. Pogadam z nim.

Strona dla startupu musi więc być przejrzysta, mieć świetną nawigację i przede wszystkim konkretnie pokazywać, o co w tym pomyśle chodzi. Na jej budowie nie warto oszczędzać, ponieważ to się zemści na etapie poszukiwania inwestorów.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.