Data wpisu: 22.03.2022

Zarządzanie firmową stroną internetową – jak podzielić obowiązki między pracowników?

Strona internetowa jest nie tylko najważniejszym śladem obecności firmy w sieci, ale także podstawą kreowania atrakcyjnego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Może być również narzędziem sprzedażowym i służyć do pozyskiwania nowych klientów bezpośrednio z Internetu. Wniosek? Wypada o nią dbać, co w dużym uogólnieniu nazywamy zarządzaniem stroną internetową. Jeśli chcesz, aby pozostało to sprawą wewnętrzną, to powinieneś rozdzielić zadania związane z zarządzaniem witryną między poszczególnych pracowników. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Wyznacz osobę do aktualizowania strony

Najlepiej, aby była to jedna osoba, która będzie mieć dane dostępowe do strony, a w razie pójścia na urlop czy zwolnienie przekaże je swojemu zastępcy. Rozwadnianie odpowiedzialności za zarządzanie stroną pomiędzy wielu pracowników nie jest dobrym pomysłem, ponieważ zwiększa ryzyko, że dane dostępowe wpadną w niepowołane ręce. Grozi to również chaosem na stronie, kiedy pracownicy bez konsultowania się między sobą będą wprowadzać na witrynie różne zmiany we własnym zakresie.

Oczekuj od pracowników zgłaszania błędów na stronie

Po uruchomieniu firmowej strony internetowej poinformuj o tym wszystkich pracowników i poproś, aby się z nią dokładnie zapoznali. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że na witrynie pojawiły się jakieś błędy, na przykład w numerach telefonów, nazwiskach, opisach produktów. Jeśli wiele osób przeanalizuje zawartość strony, to jest szansa na to, że wszelkie tego typu pomyłki zostaną szybko wychwycone.

Dodatkowo poproś pracowników, aby regularnie zaglądali na firmową stronę www i zgłaszali przypadki np. wolnego działania, przerw w dostępie do witryny, zniknięcia jakichś elementów graficznych etc.

Ktoś musi być odpowiedzialny za tworzenie nowych treści na stronę

Firmowa strona internetowa powinna być regularnie aktualizowana. Oczywiście trudno byłoby tutaj ciągle dodawać nowe produkty czy aktualności z życia firmy, dlatego zwyczajowo uruchamia się blog firmowy, czyli miejsce, w którym przedsiębiorstwo dzieli się z klientami (obecnymi i przyszłymi) wartościową wiedzą, praktycznymi wskazówkami etc.

Blogowanie jest świetnym sposobem na kreowanie atrakcyjnej, eksperckiej marki przedsiębiorstwa, dlatego nie rezygnuj z tej możliwości. Aby jednak miało to sens, to konieczne jest regularne publikowanie i tworzenie nowych artykułów, za co powinny być odpowiedzialne konkretne osoby, najlepiej mające dużą wiedzę oraz łatwość pisania tekstów.

Jeśli nie masz w firmie takich pracowników lub są oni już i tak nadmiernie obłożeni pracą, to poszukaj agencji copywriterskiej, która zadba o tworzenie artykułów na firmowy blog pod Twoim nadzorem merytorycznym.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry