Data wpisu: 12.09.2023

Dlaczego warto dbać o dobrą widoczność bloga w wyszukiwarce Google?

Blog firmowy jest podstawowym narzędziem marketingu treści. Umożliwia sukcesywne docieranie z wartościową treścią do coraz większej grupy czytelników (potencjalnych klientów), kreowanie eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa oraz poprawia pozycję firmowej strony w Google. Pisząc bloga warto dbać również o jego widoczność w wyszukiwarce, o czym przekonujemy w naszym poradniku.

Zwiększenie ruchu na stronie firmowej

Podstawową korzyścią z dbania o widoczność bloga w wyszukiwarce jest praktycznie gwarancja pozyskiwania nowego, wartościowego ruchu. Na stronę firmy, pośrednio przez blog, będą trafiać osoby rzeczywiście zainteresowane ofertą lub mogące być nią zainteresowane, gdy okaże się, że znalazły rozwiązanie swojego problemu w treści artykułu (sugerującej zakup danej usługi czy produktu).

Wyższe prawdopodobieństwo pozyskania klientów

Artykuły poradnikowe publikowane na blogu firmowym mają za zadanie ściągać ruch na stronę, ale także edukować czytelników i przekonywać ich, że trafili na stronę ekspercką. Wszystkie te działania zwiększają prawdopodobieństwo, że czytelnicy odwiedzający blog ostatecznie staną się klientami firmy – oczywiście nie wszyscy, natomiast jeśli choć kilka procent spośród tych osób dokona zakupu produktu czy usługi, to już możemy mówić o sukcesie kampanii, w dodatku niewymagającej dalszych inwestycji (raz opublikowane artykuły będą przynosić korzyści przez lata).

Wykorzystanie fraz typu long tail

Na stronie internetowej często brakuje sensownego miejsca, w którym można byłoby opublikować obszerne treści zawierające frazy z długim ogonem. Tymczasem to takie frazy mogą dać firmie przewagę w rywalizacji o dobrą widoczność w wyszukiwarce. Pisanie artykułów blogowych z takimi frazami stanowi element dbałości o zwiększenie zasięgu bloga w wyszukiwarce, co z kolei ma bezpośrednie przełożenie na zasięg całej strony.

Zdobycie zaufania

Wartościowe artykuły, z których czytelnicy mogą się czegoś dowiedzieć, zawsze działają na korzyść ich autora – w tym przypadku reprezentowanego przez markę przedsiębiorstwa. Pozytywne doświadczenia z wizyty na blogu w naturalny sposób przekładają się na uatrakcyjnienie wizerunku marki oraz wzrost zaufania do niej wśród czytelników, a więc w przyszłości być może także klientów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry