Masz wrażenie, że inwestując w kampanię PPC wyrzucasz pieniądze w błoto? Oto przyczyny!

Data wpisu: 12.10.2017
Zdjęcie główne #1352 - Masz wrażenie, że inwestując w kampanię PPC wyrzucasz pieniądze w błoto? Oto przyczyny!

Reklama PPC, czyli pay per click (zapłać za kliknięcie) cieszy się bardzo dużą popularnością wśród przedsiębiorców. Powód jest prosty: jest to jeden z nielicznych formatów reklamy, w którym płaci się jedynie za przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Czyli: Twoje konto jest obciążane dopiero wtedy, gdy Jan Kowalski czy Anna Nowak rzeczywiście klikną w Twoją reklamę i przejdą na Twoją stronę internetową. Brzmi świetnie, ale słusznie podejrzewasz, że jest to trochę zbyt proste. Mnóstwo kampanii PPC nie przynosi ich wydawcom żadnych korzyści i jest zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Poznaj najczęstsze przyczyny.

Brak celu

Kampanię PPC zawsze należy uruchamiać dopiero po zdefiniowaniu celu, jaki ma ona osiągnąć. Nie może to być zbyt ogólne „zwiększenie sprzedaży”, bo taki cel jest zbyt nieprecyzyjny. Zastanów się, o czym chcesz powiedzieć swoim potencjalnym klientom i czego od nich oczekujesz. Czy po przejściu na stronę docelową kampanii mają coś kupić, zapisać się na szkolenie, zostawić swój adres e-mail? Bez określenia celu nie można dobrze zaplanować kampanii i wiarygodnie mierzyć jej rezultatów.

Słaba landing page

Strona docelowa kampanii jest jeszcze ważniejsza niż sam banner reklamowy czy tekst pod linkiem sponsorowanym. Po wejściu na witrynę użytkownik w ciągu kilku sekund oceni, czy ma ochotę zapoznać się z jej treścią. Jeśli cokolwiek go od tego odwiedzie, to możesz zapomnieć o pozyskaniu klienta.

Sercem landing page jest atrakcyjna, perswazyjna treść, napisana językiem korzyści, jasno tłumacząca użytkownikowi, dlaczego powinien poświęcić trochę czasu na bliższe zapoznanie się z Twoją ofertą. Słaby tekst tego nie zrobi i będzie przyczyną niskiej efektywności całej kampanii.

Zbyt ograniczony budżet

Nie miej złudzeń: kampania PPC jest bardzo drogim formatem reklamy, co stanowi pewien paradoks, bo przecież płaci się tylko za kliknięcia. To prawda, ale pamiętaj, że inne firmy też reklamują się w ten sposób. Właśnie dlatego należy dość mocno zwiększyć budżet kampanii, aby mieć szansę na wyświetlanie się reklamy ponad tymi należącymi do konkurencji.

Ograniczenie budżetu oznacza, że znacznie zmniejszysz swoje szanse na dotarcie do klientów, a więc de facto zaczniesz wyrzucać pieniądze w błoto. W przypadku kampanii PPC coraz rzadziej można sobie pozwolić na ostrożne gospodarowanie budżetem.

Złe słowa kluczowe

To jeden z najczęściej powtarzających się błędów. Wynika on z tego, że wiele firm marzy o szybkim sukcesie i niepotrzebnie inwestuje środki w walkę z rynkowymi gigantami (z góry skazaną na porażkę). Zastanów się, czy jest sens pozycjonować swoją kampanię na takie słowa kluczowe, jak: buty sportowe, opony zimowe, mieszkania do wynajęcia? Raczej nie, ponieważ są to frazy zajęte przez firmy, które dysponują znacznie większym budżetem i zwyczajnie nie masz z nimi żadnych szans.

Na koniec wspomnimy o jeszcze jednej przyczynie: złym zarządzaniu kampanią. Jeśli Ty lub wynajęta agencja nie wprowadzacie na bieżąco niezbędnych zmian np. w strukturze słów kluczowych czy budżecie kampanii, to nic z tego nie będzie.

Reklama PPC może być naprawdę bardzo opłacalna dla Twojej firmy, jednak popełniając wymienione błędy łatwo jest zmarnować spore środki i poczuć wyłącznie irytację.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.