Produkcja strony internetowej to wieloetapowy proces, którego ważnym elementem jest wdrożenie już gotowego projektu. W momencie, gdy klient akceptuje makietę witryny a nastepnie projekt graficzny wówczas agencja interaktywna może się zabrać właśnie za wdrożenie strony internetowej. Co to w praktyce oznacza? Za co właściwie płacisz i czego możesz wymagać od agencji? Wszystko wyjaśniamy w naszym poradniku.
Przy wyborze usługi zaprojektowania strony internetowej przez agencję klient musi zdecydować się na konkretny system CMS, czyli system do zarządzania treścią. Umożliwia on publikowanie i modyfikowanie już zamieszczonych treści na stronie, w tym tekstów czy elementów graficznych. Wdrożenie strony internetowej musi zatem uwzględniać pełne uruchomienie systemu CMS, wraz z dodaniem wszystkich funkcji, jakie mogą być przydatne klientowi czy przyszłemu administratorowi witryny.
W ramach wdrożenia strony internetowej agencja odpowiada za implementację szaty graficznej ustalonej z klientem i przez niego zaakceptowanej. Szata graficzna może być indywidulanie zaprojektowana, z gotowego szablonu graficznego lub z szablonu po przeróbkach.
Jeśli to klient odpowiadał za przygotowanie treści na stronę internetową, to musi je udostępnić agencji interaktywnej. Ta w ramach usługi wdrożenia strony publikuje wszystkie treści we wskazanych miejscach, nie ingerując w nie pod względem np. poprawności językowej i atrakcyjności stylistycznej. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zlecenia stworzenia treści na stronę przez profesjonalnego copywritera.
Standardowa strona internetowa wymaga zaimplementowania co najmniej kilku narzędzi dostarczanych przez Google. Najważniejszym z nich jest Analytics, czyli narzędzie umożliwiające zbieranie i bieżące analizowanie informacji na temat ruchu na stronie. Dodatkowo możliwe jest wdrożenie narzędzi uzgodnionych z klientem, jak na przykład moduł mapy z usługi Google Maps.
Formularz kontaktowy to nieodzowny element firmowej strony internetowej. To z niego głównie będą korzystać osoby chcące przesłać jakieś zapytanie, prośbę o ofertę etc. Wdrożenie strony obejmuje również implementację formularza wraz z przetestowaniem jego działania, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy.
Inne elementy wdrożenia mogą obejmować np.:
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.