Data wpisu: 14.09.2022

Na czym polega wdrożenie strony internetowej? Sprawdź, co zrobi za Ciebie agencja

Produkcja strony internetowej to wieloetapowy proces, którego ważnym elementem jest wdrożenie już gotowego projektu. W momencie, gdy klient akceptuje makietę witryny a nastepnie projekt graficzny wówczas agencja interaktywna może się zabrać właśnie za wdrożenie strony internetowej. Co to w praktyce oznacza? Za co właściwie płacisz i czego możesz wymagać od agencji? Wszystko wyjaśniamy w naszym poradniku.

Funkcjonalności systemu CMS

Przy wyborze usługi zaprojektowania strony internetowej przez agencję klient musi zdecydować się na konkretny system CMS, czyli system do zarządzania treścią. Umożliwia on publikowanie i modyfikowanie już zamieszczonych treści na stronie, w tym tekstów czy elementów graficznych. Wdrożenie strony internetowej musi zatem uwzględniać pełne uruchomienie systemu CMS, wraz z dodaniem wszystkich funkcji, jakie mogą być przydatne klientowi czy przyszłemu administratorowi witryny.

Szata graficzna

W ramach wdrożenia strony internetowej agencja odpowiada za implementację szaty graficznej ustalonej z klientem i przez niego zaakceptowanej. Szata graficzna może być indywidulanie zaprojektowana, z gotowego szablonu graficznego lub z szablonu po przeróbkach.

Publikacja treści

Jeśli to klient odpowiadał za przygotowanie treści na stronę internetową, to musi je udostępnić agencji interaktywnej. Ta w ramach usługi wdrożenia strony publikuje wszystkie treści we wskazanych miejscach, nie ingerując w nie pod względem np. poprawności językowej i atrakcyjności stylistycznej. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zlecenia stworzenia treści na stronę przez profesjonalnego copywritera.

Implementacja narzędzi od Google

Standardowa strona internetowa wymaga zaimplementowania co najmniej kilku narzędzi dostarczanych przez Google. Najważniejszym z nich jest Analytics, czyli narzędzie umożliwiające zbieranie i bieżące analizowanie informacji na temat ruchu na stronie. Dodatkowo możliwe jest wdrożenie narzędzi uzgodnionych z klientem, jak na przykład moduł mapy z usługi Google Maps.

Implementacja formularza kontaktowego

Formularz kontaktowy to nieodzowny element firmowej strony internetowej. To z niego głównie będą korzystać osoby chcące przesłać jakieś zapytanie, prośbę o ofertę etc. Wdrożenie strony obejmuje również implementację formularza wraz z przetestowaniem jego działania, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy.

Inne elementy wdrożenia mogą obejmować np.:

  • Optymalizacja strony
  • Testowanie i badanie skuteczności
  • Dodanie innych funkcjonalności

Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry