Data wpisu: 29.08.2017

Pod tym względem polscy internauci są absolutnymi dominatorami na świecie

Nie będziemy Cię długo trzymać w niepewności. Rodacy korzystający z Internetu osiągnęli mistrzostwo w blokowaniu reklam. Wtyczki typu adblock są u nas tak popularne, że znajdują się w ścisłej czołówce pobieranych z sieci programów. Ten fenomen zauważają branżowe media na całym świecie. Trudno się dziwić, skoro reklamy blokuje już co drugi polski internauta.

Nie mamy sobie równych

Według raportu  przygotowanego przez spółkę OnAudience.com w 2017 roku reklamy blokowało aż 46% polskich użytkowników Internetu. Zostawiliśmy w tyle 59 innych krajów, które także zostały objęte badaniem. Kolejne miejsca zajęły Grecja, w której reklamy blokuje 44% użytkowników oraz Norwegia – tutaj odsetek osób używających adblocki wynosi 42%. Na dalszych pozycjach są:

  • Niemcy – 41%,
  • Dania – 40%,
  • Wielka Brytania – 39%.

Co ciekawe najmniej osób blokujących reklamy w sieci jest w Paragwaju, gdzie adblocków używa jedynie 5% internautów.

Wydawcy tracą na tym ogromne pieniądze

Blokowanie reklam powoli wchodzi nam w krew, a to bardzo zła informacja dla wydawców i twórców przekazów marketingowych. Wspomniany raport podaje, że tylko w 2017 roku wartość zablokowanych reklam wynosi 42 miliardy dolarów – dla porównania cały rynek reklamy display (najpopularniejszy format w Internecie) ma wartość 100 miliardów dolarów.

Jak to wygląda w Polsce? Wartość całego rynku szacuje się na 485 milionów dolarów, natomiast blokowane reklamy generują straty na poziomie aż 409 milionów dolarów. Oznacza to, że reklamodawcy gros pieniędzy wyrzucają w błoto, bo i tak wiele spośród ich reklam zostanie zablokowanych przez adblocki.

Wnioski?

Są bardzo proste. Tradycyjny format reklamy online szybko się wyczerpuje i wydawcy muszą szukać innych rozwiązań. Sami sobie zresztą na to zapracowali. Internet jest obecnie zalany reklamami, z których wiele irytuje zarówno wielkością (zasłanianie ekranu), jak i słabą treścią. Jest to szczególnie drażniące w przypadku użytkowników mobilnych, a ci stanowią coraz większą siłę w sieci i stali się łakomym kąskiem dla reklamodawców.

Blokowanie reklam można obejść. Jak? Chociażby stosując narzędzia content marketingu, jak blogowanie, media społecznościowe, artykuły sponsorowane na portalach tematycznych, wideo na YouTube. Są to treści, których internauci poszukują, a więc nie chcą ich blokować.

Oczywiście opracowanie i wdrożenie kampanii content marketingowej jest bardziej czasochłonne, niż opublikowanie kilku reklam display na poczytnych portalach. Jednak długofalowo taka strategia marketingowa przyniesie lepsze i przede wszystkim trwałe rezultaty.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry