Pierwszym kanałem reklamowym w historii była prasa. Po niej nadeszła era radia, telewizji i wreszcie Internetu. Obecnie większość marek skupia się na trzech głównych obszarach dystrybucji treści reklamowych, czyli prasie, TV oraz Internecie. Co ważne, kanały te wcale nie muszą być dla siebie alternatywą. Mogą się uzupełniać, realizując zupełnie inne cele marketingowe. Jakie? Tego już dowiesz się z naszego poradnika, który powinien pomóc Ci w wyborze odpowiedniego medium na potrzeby promocji Twojej marki.
Do niedawna: konieczność. Dziś: nisza. Prasa od lat przeżywa trudny czas, wpływy z reklam topnieją w oczach, dlatego wiele tytułów, zwłaszcza czasopism, siłą rzeczy przenosi się do kanałów cyfrowych. Mimo to reklama w prasie nadal może mieć głęboki sens, zwłaszcza z punktu widzenia marek, które istnieją już w świadomości grupy docelowej, natomiast chcą ugruntować swoją pozycję i zyskać dodatkowy, prestiżowy kanał promocji.
Współcześnie reklama w prasie realizuje kilka bardzo ważnych celów:
Reklama telewizyjna charakteryzuje się ograniczoną dostępnością. Wynika to oczywiście z kosztów kampanii – stworzenie atrakcyjnego spotu i wykupienie emisji to nierzadko setki tysięcy, a nawet miliony złotych. I właśnie ten fakt decyduje o tym, że reklama w TV pozwala kreować prestiżowy wizerunek marki. W telewizji reklamują się głównie duże podmioty.
Reklama w telewizji pozwala markom realizować bardzo istotne cele, jak:
Ma już ponad 50 proc. udział w tzw. torcie reklamowym. I trudno się temu dziwić, skoro jest zdecydowanie najłatwiej dostępna i przystępna cenowo dla firm. Na reklamowanie się w Internecie, choćby w podstawowym zakresie, może sobie pozwolić praktycznie każde przedsiębiorstwo. Niski próg wejścia, możliwość samodzielnego uruchomienia i zautomatyzowania kampanii, pełna kontrola nad wskaźnikami efektywności – to wszystko zachęca do reklamowania się online.
Reklama w Internecie, choć może realizować podobne cele jak reklama prasowa czy telewizyjna, to jednak służy głównie:
Jak widzisz wybór kanału reklamowego nie powinien być uzależniony wyłącznie od posiadanego budżetu, ale także od tego, na jakim etapie znajduje się Twoja marka i co chce osiągnąć poprzez kampanię. Nie zamykaj się na żadne opcje, ponieważ często to te kanały, które zostały odrzucone na początku, mogą okazać się szczególne skuteczne w realizacji celów marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.