Data wpisu: 14.06.2021

Rynek reklamy internetowej w Polsce wart już ponad 5 miliardów złotych

Pandemiczny 2020 rok nie okazał się być tak zły dla branży reklamowej, jak można byłoby przypuszczać. Z danych przedstawionych w badaniu IAB AdEx wynika, że w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii wartość polskiego rynku reklamy internetowej przekroczyła 5 miliardów złotych – to oznacza wzrost rok do roku o 4,9 proc. Pójdziemy za ciosem?

Świetna końcówka roku

Po odmrożeniu gospodarek w drugiej połowie 2020 roku marki stopniowo zaczęły wracać do prowadzenia kampanii reklamowych. Największym beneficjentem tego ożywienia był oczywiście Internet. Nawet te marki, które wcześniej skupiały się na tradycyjnych kanałach pozyskiwania klientów, z powodu pandemii musiały błyskawicznie zrewidować swoje strategie i przeprosić się z reklamą online.

Efekt? Tylko w czwartym kwartale 2020 roku wydatki na e-reklamę w naszym kraju zwiększyły się aż o 17 procent. Obecnie całkowita szacunkowa wartość rynku reklamy internetowej wynosi 5,2 miliarda złotych.

Wzrosty w e-reklamie napędzały przede wszystkim nakłady na promocję w kanale mobile. Tutaj marki zwiększyły swoje zaangażowanie aż o 21 procent. Generalnie wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych stanowią już 33 procent całego tortu.

Solidne wzrosty zaliczyła także reklama display (o 2,7 procent), choć tutaj zauważamy spadek udziału z 32,8 procent do 32,1 procent. Marki więcej wydawały również na reklamę wideo oraz na content marketing (imponujący, blisko 7-procentowy wzrost nakładów). Bardzo dobrze w pandemicznym roku poradziła sobie także reklama w wyszukiwarce, której wartość wzrosła o blisko 13 procent.

W roku 2021 spodziewamy się dalszego zwiększenia nakładów na e-reklamę

Te oczekiwania są uzasadnione tym, iż marki przekonały się już, że Internet to najbezpieczniejszy kanał promocji i pozyskiwania klientów w niepewnych czasach. Warto również zauważyć, że według autorów raportu IAB AdEx najwięcej środków w reklamę online inwestują firmy z branży handlowej, komputerowej i audio-wideo oraz telekomunikacyjnej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry