Data wpisu: 13.06.2022

Artykuły na potrzeby pozycjonowania: czego możesz po nich oczekiwać?

Content marketing jest dziś nierozerwalnie związany z pozycjonowaniem. Trochę szkoda, ponieważ fundamenty tej strategii zakładają, że powinna być ona opracowywana i wdrażana niezależnie od innych działań marketingowych. Jest jak jest i trzeba się do tego dostosować. Dziś nie można sobie wyobrazić żadnej skutecznej kampanii SEO bez content marketingu, a konkretnie bez artykułów publikowanych w sieci na różnego rodzaju portalach, które mają przede wszystkim stanowić źródło wartościowych linków.

Zlecając napisanie takich artykułów agencji powinieneś wiedzieć, czego się po nich spodziewać, aby uniknąć nieporozumień. Najważniejsze cechy artykułów pisanych na potrzeby kampanii SEO omawiamy w naszym poradniku.

Poprawność językowa

Choć artykuły SEO zwykle są publikowane w takich miejscach, aby nikt ich nie przeczytał (tylko roboty Google), to i tak należy tutaj zadbać o poprawność językową. Algorytm Google coraz lepiej radzi sobie z oceną jakości tekstu, dlatego grafomania i błędy ortograficzne dyskwalifikują taki tekst z kampanii SEO.

Rada

Słowa kluczowe – niezbędny element artykułu na potrzeby kampanii SEO – również muszą być stosowane w sposób logiczny, poprawny i wynikający z kontekstu wypowiedzi.

Atrakcyjna, wartościowa tematyka

Oczywiście nie jest tak, że artykuły SEO są skrzętnie ukrywane przed czytelnikami. Można się na nie natknąć chociażby szukając odpowiedzi na jakieś pytanie w wyszukiwarce Google. Wiedząc o tym należy oczekiwać, że autor artykułów zadba o ich atrakcyjność oraz przydatność. W końcu artykuły promujące konkretną markę przyczyniają się nie tylko do poprawy pozycji firmowej strony w Google, ale również mogą kreować wizerunek marki.

Brak wysokiej wartości merytorycznej

To bardzo ważne! Zamawiając artykuły na potrzeby kampanii SEO, za które płacisz np. 100 czy 150 zł od sztuki, nie możesz oczekiwać świetnej jakości merytorycznej. Agencja marketingowa przy takiej stawce nie jest w stanie poświęcić dużej ilości czasu na research i doskonalenie się w obcej sobie tematyce. Ewentualne błędy czy przeoczenia można usunąć na etapie redakcji, natomiast nie spodziewaj się otrzymania znakomitych tekstów, które spokojnie można opublikować na firmowym blogu czy tym bardziej ogólnopolskim portalu.

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Artykuły do kampanii SEO muszą spełniać kryterium poprawnego zoptymalizowania pod kątem wymagań Google. Autor (agencja content marketingowa) powinien więc zadbać o to, aby umieścić w nich wskazane linki zewnętrzne (jako URL lub w formie anchoru), a w przypadku artykułów publikowanych na stronie firmy (np. blogu) także linki wewnętrzne, odsyłające do wcześniejszych artykułów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry