Data wpisu: 18.04.2023

Przerwa w pisaniu firmowego bloga – kiedy jest konieczna?

Podstawą skutecznego blogowania jest zachowanie ciągłości w tworzeniu i publikowaniu nowych artykułów. O wiele lepiej jest dostarczać na blog np. tylko cztery artykuły miesięcznie, niż „wrzucać” kilkanaście nowych tekstów raz na kwartał. Bywają jednak sytuacje, w których zrobienie sobie przerwy w pisaniu firmowego bloga jest uzasadnione, a nawet konieczne. Omawiamy je w naszym poradniku.

Brak tematów

Jeśli od dłuższego czasu cierpisz na wenę twórczą i nie możesz znaleźć nowych, atrakcyjnych pomysłów na artykuły, to zrób sobie przerwę – również jeśli współpracujesz z agencją content marketingową. Pisanie w kółko o tym samym nie przyczyni się do zwiększenia zasięgów bloga, a tym bardziej nie poprawi wizerunku Twojej marki biznesowej.

Znikomy wpływ na pozyskiwanie ruchu

Jeśli widzisz, że prowadzony od kilku lat blog nie ma praktycznie żadnego przełożenia na ruch na stronie internetowej, to coś tutaj ewidentnie nie działa. Zamiast marnować energię na nieefektywną kampanię lepiej jest ją przerwać i poszukać popełnionych błędów, a następnie je wyeliminować (być może wina leży po stronie złej optymalizacji artykułów pod pozycjonowanie czy wtórności tematycznej).

Konieczność uporządkowania sposobu komunikacji

Przeczytaj kilkanaście artykułów już opublikowanych na blogu. Czy nie masz wrażenia, że nie są ze sobą spójne pod względem jakości językowej i wartości merytorycznej? Taki chaos najczęściej wkrada się do kampanii content marketingowej realizowanej przez przypadkowe osoby, bez żadnego planu i szablonu komunikacji. W takim przypadku należy przerwać pisanie bloga i zacząć wszystko od początku (w grę wchodzi oczywiście przeredagowanie już istniejących artykułów).

Zmiany w ofercie

Jeśli Twoja firma właśnie wprowadza duże zmiany do swojej oferty, to warto na jakiś czas wstrzymać się z pisaniem bloga, aby za jakiś czas mieć znów całą listę tematów, które będą interesujące dla klientów, do których adresujesz nową ofertę.

Kompleksowy redesign marki

Szykuje się całkowita zmiana wizerunku marki? W takim razie nie kontynuuj pisania bloga, ponieważ może się okazać, że obecny sposób komunikacji zostanie zastąpiony innym – szkoda pracy.

Zmiana adresu www

Tutaj sprawa jest oczywista. Jeśli blog lub cała strona mają zostać przeniesione pod inny adres www, to nie ma sensu publikować nowych artykułów, lepiej poczekać na zamianę adresu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry