Zanim skontaktujesz się z agencją content marketingową z prośbą o ofertę na tworzenie atrakcyjnych treści wizerunkowych dla Twojej marki, to wykonaj podstawową pracę analityczną. Owszem, można ją zlecić specjalistom, jednak jeśli masz mały biznes, własnoręcznie zbudowany od podstaw, to nikt nie zna go lepiej. Opracowanie strategii tworzenia treści wizerunkowych nie musi być wcale trudne i czasochłonne. Sprawdź, od czego warto zacząć.
Artykuły są atrakcyjne dla czytelników nie tylko na poziomie językowym, ale przede wszystkim treściowym. Jest raczej mało prawdopodobne, że działasz w branży, która nie została do tej pory szczegółowo omówiona w ramach kampanii content marketingowych konkurencji.
Warto zatem odpuścić sobie pisanie o oczywistościach i o tym, co klienci już dobrze znają. Poszukaj wyróżników, świeżego punktu widzenia, unikalnych tematów, które pozwolą zaprezentować Twoją markę, jako nową jakość na rynku.
Czyli po prostu określ grupę docelową kampanii content marketingowych. Ma to kluczowy wpływ na strategię, ponieważ to, do kogo adresujemy treść, decyduje m.in. o formie wypowiedzi, stylu, obszerności artykułów, tematyce oraz miejscach publikacji.
Przy okazji zastanów się, gdzie zamierzasz publikować treści – czy tylko na firmowym blogu, czy może także w serwisach zewnętrznych?
To bardzo ważna kwestia. Radzimy ją dokładnie przemyśleć, nie ulegając początkowemu huraoptymizmowi. Początkowy zapał do tworzenia treści może Ci szybko minąć, gdy okaże się, że trzeba znów wymyślić jakiś temat, przygotować rozbudowany artykuł na potrzeby zewnętrznej publikacji, a Ty akurat się źle czujesz, masz chore dziecko etc.
Bezpieczniej będzie zatem od początku nawiązać współpracę z polecaną agencją marketingową, która zadba o tworzenie treści i prowadzenie całej kampanii.
Jeśli chcesz bardzo szybko zobaczyć efekty tworzenia treści, to klasyczny content marketing raczej nie spełni Twoich oczekiwań – potrzebujesz bardziej treści SEO, które niestety są i będą coraz mniej skuteczne i odradzamy inwestowanie w słabe jakościowo artykuły pisane „pod frazy”.
Zdecydowanie lepiej jest uzbroić się w cierpliwości, sukcesywnie inwestować w content marketing rozumiany jako tworzenie angażujących, unikalnych i eksperckich artykułów, co prędzej czy później przyniesie efekty. W swojej strategii musisz jednak uwzględnić kryterium czasu – kampania, którą możesz finansować np. tylko przez 2-3 miesiące, nie ma większego sensu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.