Data wpisu: 08.09.2015

4 dowody na to, że budowa profesjonalnej strony internetowej nic nie kosztuje

Prowokacyjny tytuł, prawda? Uwierzcie jednak, że napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia. Budowa profesjonalnej strony internetowej dla firmy naprawdę nic nie kosztuje, a to dlatego, że tego ruchu absolutnie nie należy rozpatrywać w kategorii kosztu (chyba, że do celów podatkowych). To inwestycja, która zwraca się tym szybciej, im lepiej zrozumieliśmy cel stworzenia strony. Prawa ekonomii są nieubłagane, nawet w tym przypadku. Więcej włożysz, więcej wyjmiesz. Zapraszamy po szczegóły.

Strona internetowa przynosi wyłącznie zyski

Musimy sprecyzować, że mamy na myśli profesjonalną stronę internetową. Jest to dziś absolutnie podstawowe narzędzie promocji i źródło informacji o firmie. Kto jeszcze szuka danych kontaktowych do fachowca w książce telefonicznej czy gazecie? Może ludzie starsi, czyli zwykle mający mniej pieniędzy. Nie są bardzo atrakcyjnymi klientami. Reszta korzysta z Internetu.

Mając profesjonalną stronę internetową firma nie ponosi już w związku z jej utrzymaniem żadnych istotnych kosztów (domena+hosting to grosze w skali roku), a tylko dzięki niej zarabia. Przyciąga klientów, generuje ruch, reklamuje, buduje wizerunek.

Strona internetowa to darmowa reklama

Wiesz, ile kosztuje wykupienie 30-sekundowego spotu przed lub w trakcie meczu piłkarskiej Ligi Mistrzów? Od około 50 tysięcy złotych. Spot obejrzą np. 2 miliony osób. Skuteczna, ale jednorazowa akcja. Doskonała strona internetowa jest natomiast inwestycją w długofalową strategię marketingową i jej bezsprzecznie podstawowym elementem. Koszt wykonania jest bardzo różny, ale generalnie można mieć świetny produkt za 1/10 ceny spotu towarzyszącego Lidze Mistrzów.

Niezwykle ważne jest też to, że wydatek związany ze stworzeniem strony jest jednorazowy, a efekt promocyjny ciągły. Nie musimy już wydawać pieniędzy na wznowienie kampanii, a jeśli zainwestowaliśmy w naprawdę dobry produkt, to będziemy z niego korzystać w niezmienionej formie przynajmniej przez dobrych kilkanaście miesięcy (później przyda się redesign strony).

Koszty zawsze się przydają

Nie zapominajmy, że zlecenie budowy strony internetowej przedsiębiorstwa może zostać normalnie zaliczone w poczet kosztów uzyskania przychodu firmy. Oczywiście warunek jest jeden – musimy otrzymać fakturę za tę usługę. Taką otrzymamy wyłącznie od profesjonalnej agencji, którą stać na płacenie podatków, zatrudnianie pracowników i uczciwe rozliczanie się z klientami. To oznacza, że ma dużo pracy, czyli cieszy się dobrą opinią.

Faktura, jeśli nam na niej zależy, jest kolejnym argumentem za tym, aby wybierać wyłącznie oferty firm. Możemy wówczas odliczyć VAT i podatek dochodowy, co w ogólnym rozrachunku może okazać się korzystniejsze niż zlecenie pracy komuś pracującemu nieco taniej, ale „na czarno”. Faktura staje się dla nas także podstawą dochodzenia swoich praw gwarancyjnych.

Świetny projekt nie jest drogi. Drogie są poprawki

W różnych branżach, ale szczególnie w szeroko pojętej reklamie, funkcjonuje stare powiedzenie, że klient, który chce tanio i dobrze, musi zamówić dwa projekty. Niestety, wiele osób zbyt boleśnie się o tym przekonuje. Skuszenie się na zlecenie prac bardzo taniemu wykonawcy zwykle kończy się w klasyczny sposób: ciągłym przesuwaniem terminu i koniecznością nanoszenia ogromnej liczby poprawek. Czasami dochodzi wręcz do sytuacji, że klient jest zmuszony zamówić nową stronę, tym razem u profesjonalistów. W efekcie płaci dwa razy, traci czas i nerwy.

W tym kontekście świetna strona internetowa może być rzeczywiście darmowa. Jeśli finalny produkt nas zachwyci i przyniesie nam faktyczne korzyści promocyjne, to szybko zapomnimy o wydatku, traktując go wyłącznie w charakterze dobrej, przemyślanej inwestycji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry