Prowokacyjny tytuł, prawda? Uwierzcie jednak, że napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia. Budowa profesjonalnej strony internetowej dla firmy naprawdę nic nie kosztuje, a to dlatego, że tego ruchu absolutnie nie należy rozpatrywać w kategorii kosztu (chyba, że do celów podatkowych). To inwestycja, która zwraca się tym szybciej, im lepiej zrozumieliśmy cel stworzenia strony. Prawa ekonomii są nieubłagane, nawet w tym przypadku. Więcej włożysz, więcej wyjmiesz. Zapraszamy po szczegóły.
Musimy sprecyzować, że mamy na myśli profesjonalną stronę internetową. Jest to dziś absolutnie podstawowe narzędzie promocji i źródło informacji o firmie. Kto jeszcze szuka danych kontaktowych do fachowca w książce telefonicznej czy gazecie? Może ludzie starsi, czyli zwykle mający mniej pieniędzy. Nie są bardzo atrakcyjnymi klientami. Reszta korzysta z Internetu.
Mając profesjonalną stronę internetową firma nie ponosi już w związku z jej utrzymaniem żadnych istotnych kosztów (domena+hosting to grosze w skali roku), a tylko dzięki niej zarabia. Przyciąga klientów, generuje ruch, reklamuje, buduje wizerunek.
Wiesz, ile kosztuje wykupienie 30-sekundowego spotu przed lub w trakcie meczu piłkarskiej Ligi Mistrzów? Od około 50 tysięcy złotych. Spot obejrzą np. 2 miliony osób. Skuteczna, ale jednorazowa akcja. Doskonała strona internetowa jest natomiast inwestycją w długofalową strategię marketingową i jej bezsprzecznie podstawowym elementem. Koszt wykonania jest bardzo różny, ale generalnie można mieć świetny produkt za 1/10 ceny spotu towarzyszącego Lidze Mistrzów.
Niezwykle ważne jest też to, że wydatek związany ze stworzeniem strony jest jednorazowy, a efekt promocyjny ciągły. Nie musimy już wydawać pieniędzy na wznowienie kampanii, a jeśli zainwestowaliśmy w naprawdę dobry produkt, to będziemy z niego korzystać w niezmienionej formie przynajmniej przez dobrych kilkanaście miesięcy (później przyda się redesign strony).
Nie zapominajmy, że zlecenie budowy strony internetowej przedsiębiorstwa może zostać normalnie zaliczone w poczet kosztów uzyskania przychodu firmy. Oczywiście warunek jest jeden – musimy otrzymać fakturę za tę usługę. Taką otrzymamy wyłącznie od profesjonalnej agencji, którą stać na płacenie podatków, zatrudnianie pracowników i uczciwe rozliczanie się z klientami. To oznacza, że ma dużo pracy, czyli cieszy się dobrą opinią.
Faktura, jeśli nam na niej zależy, jest kolejnym argumentem za tym, aby wybierać wyłącznie oferty firm. Możemy wówczas odliczyć VAT i podatek dochodowy, co w ogólnym rozrachunku może okazać się korzystniejsze niż zlecenie pracy komuś pracującemu nieco taniej, ale „na czarno”. Faktura staje się dla nas także podstawą dochodzenia swoich praw gwarancyjnych.
W różnych branżach, ale szczególnie w szeroko pojętej reklamie, funkcjonuje stare powiedzenie, że klient, który chce tanio i dobrze, musi zamówić dwa projekty. Niestety, wiele osób zbyt boleśnie się o tym przekonuje. Skuszenie się na zlecenie prac bardzo taniemu wykonawcy zwykle kończy się w klasyczny sposób: ciągłym przesuwaniem terminu i koniecznością nanoszenia ogromnej liczby poprawek. Czasami dochodzi wręcz do sytuacji, że klient jest zmuszony zamówić nową stronę, tym razem u profesjonalistów. W efekcie płaci dwa razy, traci czas i nerwy.
W tym kontekście świetna strona internetowa może być rzeczywiście darmowa. Jeśli finalny produkt nas zachwyci i przyniesie nam faktyczne korzyści promocyjne, to szybko zapomnimy o wydatku, traktując go wyłącznie w charakterze dobrej, przemyślanej inwestycji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.