5 pomysłów na wyróżnienie swojej strony www na tle konkurencji

Data wpisu: 14.03.2016

Wyróżnij się lub zgiń! Słynne powiedzenie marketingowe ukształtowało całą branżę reklamową i nawet po latach ma wielką moc. Warto o nim pamiętać podczas projektowania strony internetowej. Jeśli zlecasz to jakiejś agencji oczekuj, że otrzymasz witrynę inną niż te, które ma Twoja konkurencja. Niekoniecznie musi się to wiązać ze stworzeniem dziwacznego layoutu. Zdradzamy 5 skutecznych metod na wyróżnienie strony www.

  1. Zaskakująca, kreatywna treśćświetne teksty, hasła, a przede wszystkim nagłówki potrafią działać cuda i nadal są najważniejszym narzędziem marketingowego przekazu w Internecie. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, zatrudnij copywritera lub zleć przygotowanie tekstów agencji wykonującej stronę. Zdziwisz się, jak nowatorsko można opisać Twoją firmę i zwrócić na nią uwagę klientów znudzonych sztampowym bełkotem znanym ze stron Twojej konkurencji.
  2. Prostota – czy prostota może być zaskakująca? Jasne! Dobrej klasy agencja reklamowa o tym wie i na pewno spróbuje to wykorzystać tworząc Twoją stronę. Użytkownicy Internetu chcą dziś szybkiej informacji i w coraz mniejszym stopniu zwracają uwagę na graficzne fajerwerki czy skomplikowane layouty. Czasami lepiej sprawdzi się więc prosty, elegancki układ strony, który pozwoli odwiedzającym rozgościć się w obrębie witryny i zapoznać z jej zawartością.
  3. Profesjonalne zdjęcia – wytypuj 4-5 stron firm z Twojej branży i sprawdź, z czego korzysta konkurencja. Jesteśmy niemal pewni, że wszystkie strony zostały zbudowane z użyciem zdjęć kupionych w tzw. stockach. Myślisz, że klienci tego nie widzą? Jasne, że widzą i coraz częściej im to przeszkadza, bo takie strony w zasadzie niczym się od siebie nie różnią. Dlatego chcąc zabłysnąć na tle konkurencji pomyśl o zleceniu profesjonalnej sesji zdjęciowej, której efekty wykorzystasz później na stronie. To przyniesie jeszcze jeden pozytywny skutek – wzrost zaufania do marki.
  4. Dystans – czy biznes musi być śmiertelnie poważny? Niekoniecznie. W przypadku wielu branż można pobawić się konwencją i zaproponować mniej oficjalny wygląd strony internetowej. To zawsze budzi zainteresowanie użytkowników. Jeśli wchodzisz na stronę warsztatu samochodowego, to na pewno spodziewasz się kolejnej, nudnej szaty graficznej stworzonej z użyciem części, aut, ewentualnie atrakcyjnych kobiet. Można to zrobić inaczej, bardziej kreatywnie – wówczas taka strona zaskakuje i wypracowuje dla firmy przewagę nad konkurencją.
  5. Animacje – animacje są fajne, ale z ich stosowaniem trzeba uważać, ponieważ mogą spowalniać działanie strony lub obniżać jej funkcjonalność. W obu przypadkach witryna nie będzie zbyt dobrze odbierana przez roboty wyszukiwarki. Jednak inteligentne i kreatywne użycie animacji jest także świetnym pomysłem na wyróżnienie strony. Zamiast statycznego layoutu można sięgnąć np. po przewijający się w tle czy nagłówku film. Wygląda super i przyciąga wzrok.

Pamiętaj, że wyróżnienie strony na tle konkurencji jest ważne, ale nie powinno być celem samym w sobie. Strona ma bowiem przede wszystkim zachęcać do kontaktu z firmą lub zakupu usługi czy produktu. Dlatego każde nietypowe działanie, jakie podejmie wykonawca witryny, musi być poparte testami i służyć nie tylko estetyce, ale też funkcjonalności.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski