Data wpisu: 18.06.2021

Czy Twoja firmowa strona internetowa przyciąga ruch mobilny?

Już co drugi ślad obecności człowieka w Internecie pochodzi z urządzenia mobilnego. Masowo przechodzimy na korzystanie z sieci z poziomu naszych smartfonów i tabletów, komputer zostawiając sobie tylko do pracy. To widać po statystykach prowadzonych przez sklepy online, które notują gigantyczny wzrost zamówień z mobile’u. W tym miejscu już powinieneś zacząć się zastanawiać, czy aby na pewno Twoja firmowa strona internetowa przyciąga użytkowników korzystających ze smartfonów. A co, jeśli nie?

Prosty sposób na sprawdzenie, czy masz stronę przyjazną użytkownikom mobilnym

Weź do ręki smartfon, wpisz w pasku przeglądarki adres Twojej firmowej strony www i już wszystko będzie jasne. Twoja witryna nie przyciąga ruchu mobilnego, jeśli:

  • musisz szczypać ekran, aby powiększyć tekst,
  • nie możesz od razu trafić w linki palcem,
  • musisz przesuwać ekran w miarę czytania tekstu (który nie wyświetla się w całości na ekranie urządzenia),
  • chcąc wejść w konkretną zakładkę przez przypadek wybierasz inną.

Irytujące, prawda? Dokładnie takie samo wrażenie mają osoby, które trafiły na stronę Twojej firmy chcąc złożyć zamówienie czy poprosić o ofertę, ale po kilkunastu sekundach miały już serdecznie dość męczenia się z przeglądaniem witryny na małym ekranie. Po prostu sobie odpuściły i poszły do konkurencji.

I tak masz szczęście, że właśnie się zorientowałeś, iż Twoja obecna strona kompletnie nie przystaje do dzisiejszych realiów i nie stanowi atutu firmy w procesie pozyskiwania klientów z Internetu. Sprawdź, co powinieneś teraz zrobić.

Zainwestuj w stronę responsywną

Od razu wyjaśnijmy, że dostosowanie obecnej strony do wymogów RDW (Responsive Web Design) może być kosztowne i kompletnie nieopłacalne. Najprawdopodobniej Twoja firmowa witryna ma już kilka lat i wymaga daleko idącego redesingu. W praktyce korzystniej więc będzie zaprojektować ją od nowa, już z uwzględnieniem postulatu responsywności.

Responsywność oznacza, że strona automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu, na jakim jest wyświetlana. Dzięki temu wygląda zupełnie inaczej na monitorze komputera oraz na smartfonie. Wariant mobilny kładzie nacisk na to, aby wyeksponować najważniejsze elementy witryny, jak menu (w formie popularnego „hamburgera”), kluczowe linki, tekst powitalny, logo i hasło marki, składniki oferty.

Strona responsywna jest bardzo łatwa w przeglądaniu na urządzeniu mobilnym. Stosuje się tutaj duże, łatwe do kliknięcia linki (zalecany rozmiar to minimum 47x47 pikseli), oddziela elementy klikalne, aby użytkownicy nie mogli się pomylić, eliminuje się wszystko to, co zasłania ekran.

Dzięki tym zabiegom użytkownik może nie tylko komfortowo zapoznać się z ofertą Twojej firmy, ale też złożyć zamówienie czy wysłać zapytanie bez konieczności odpalania komputera. Wszystko załatwi z poziomu urządzenia mobilnego. W naturalny sposób zwiększy to szansę na pozyskanie dodatkowych zleceń/zamówień.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry