Freelancing cieszy się bardzo dużą popularnością, zwłaszcza wśród przedstawicieli zawodów kreatywnych. Wiele osób w ten sposób dorabia sobie do etatu czy traktuje to jako etap przejściowy w drodze do założenia własnej działalności. Freelancerzy to także naturalni odbiorcy niskobudżetowych stron internetowych.
Nawet tania, prosta strona internetowa jest konieczna, jeśli chcesz zaistnieć w swojej branży, prezentować usługi i budować profesjonalny wizerunek, a przede wszystkim zyskać zaufanie klientów. Brak strony podważa wiarygodność wykonawcy usług i ogranicza jego możliwości w zakresie pozyskiwania zleceń, nawet jeśli realizuje je poniżej godziwej stawki.
Tania strona internetowa charakteryzuje się prostotą i przejrzystością, dlatego dobrze nadaje się na wizytówki i wirtualne portfolio. Traktuj taką stronę jako sposób prezentacji swoich dokonań, kwalifikacji zawodowych czy po prostu umiejętności. Jeśli np. chcesz zająć się copywritingiem, to potrzebujesz strony, na której opublikujesz próbki swoich tekstów, artykuły blogowe itd. Do takich celów tania witryna będzie jak najbardziej wystarczająca.
Każda działalność, nawet niezorganizowana czy dorywcza, wymaga pewnych inwestycji. Akurat zakup bardzo taniej strony internetowej, którą w praktyce można mieć już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie czy kilkaset złotych (jeśli zdecydujesz się na jednorazową realizację), to żaden koszt, dlatego nawet jeśli Twój pomysł na działalność nie wypali, to nie poniesiesz z tego tytułu odczuwalnej straty.
Mierz siły na zamiary, to mądre powiedzenie, które jak ulał pasuje do sytuacji freelancera. Dorywcza działalność, która przynosi relatywnie niewysokie dochody, nie wymaga bardzo efektownego anturażu i przekonywania klientów, że oto mają do czynienia z dużą marką. Twoi klienci raczej są zainteresowani niskim kosztem wykonania usługi, dlatego zanim nie zmienisz grupy docelowej, to tania strona powinna Ci w zupełności wystarczyć.
Freelancerzy bardzo często poprzestają na promowaniu swoich usług w mediach społecznościowych czy poprzez wizytówkę Google. Tymczasem tania strona wcale nie musi być alternatywą dla tych kanałów, ale uzupełnieniem. W ten sposób zyskasz kilka źródeł pozyskiwania klientów, co może znacząco zwiększyć liczbę zamówień i przybliżyć Cię do przejścia z freelancingu na pełnoprawną działalność gospodarczą.
Przed rozpoczęciem pracy nad stroną, określ, jaki jest jej główny cel (np. prezentacja portfolio, zdobywanie klientów, blogowanie) oraz kto jest Twoją docelową grupą odbiorców. Pomaga to w projektowaniu strony tak, aby była ona jak najbardziej funkcjonalna i atrakcyjna dla potencjalnych klientów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.