Strona internetowa to jedna z najważniejszych i najdroższych inwestycji w tzw. pakiecie startowym. Rozpoczynając działalność gospodarczą trzeba zadbać o dobrą widoczność biznesu w Internecie, który stanowi kluczowy kanał promocji i pozyskiwania klientów.
To zrozumiałe, że przedsiębiorca może przestraszyć się bardzo wysoką ceną zaproponowaną przez agencję interaktywną i odruchowo odrzucić taką propozycję, szukając tańszej opcji. Jeśli jednak ofertę złożyła polecana agencja marketingowa, jej realizacje Ci się podobają i widać, że masz do czynienia z profesjonalistami, to nie rezygnuj z nawiązania współpracy tylko z powodu rzekomo wysokiej ceny. Dlaczego? Oto najważniejsze argumenty.
Jasne, że w liczbach bezwzględnych cena np. 5000 zł za stronę internetową może robić wrażenie. Pytanie tylko, czy masz jakieś porównanie? Bardzo wiele stron bazuje na szablonach, wówczas możesz spodziewać się niższej ceny np. strona www za 690 zł netto - ale również miedzy nimi mogą być istotne różnice.
Jeśli jest to pierwsza oferta, jaką dostałeś, to roześlij zapytania również do innych agencji reklamowych – ważne, aby były na zbliżonym poziomie jakościowym oraz zawierały te same opcje i rozwiązania. Nie jest sztuką porównywać cenę zaproponowaną przez profesjonalną agencję do tej, jakiej oczekuje anonimowy freelancer, czyli „znajomy informatyk kolegi szwagra”.
Podana cena za produkcję strony na pewno została szczegółowo rozpisana. Profesjonalne agencje zawsze wyjaśniają, z czego wynika dana kwota. Warto więc poświęcić kilka chwil na przeanalizowanie oferty i sprawdzić, czy przypadkiem nie jest to kwota za kompleksową realizację, do której nie musisz już nic więcej dopłacać.
Niektóre agencje nie grają z klientami w otwarte karty, przyciągając ich niską ceną, która jednak okazuje się niekompletna – nie zawiera wielu niezbędnych elementów, bez których strona i tak nie powstanie.
Często jest tak, że za wydawałoby się wysoką ceną kryje się szereg przydatnych lub niezbędnych usług dodatkowych, za które agencja nie każe sobie dodatkowo płacić. Może to być np. usługa wykupienia domeny, opieka techniczna, zamieszczenie lub opracowanie tekstów na strone czy przeniesienie zasobów obecnej strony z innego serwera.
Mając przed oczami wysoką cenę za produkcję strony internetowej zawsze warto rozbić ją sobie na cały okres użytkowania witryny. Strony nie zmienia się co roku – jeśli zostanie zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi trendami, będzie mieć unikalny charakter i dobre UX, to posłuży Ci przez minimum 5 lat lub dłużej. W tym kontekście jednorazowy koszt nie będzie już tak przerażający.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.