Data wpisu: 25.09.2015

Strona internetowa jest za droga? Pomyśl o wizytówce

Sprostujmy tytuł: dobra, skuteczna strona internetowa nigdy nie jest za droga, bo to inwestycja we własny biznes. Może się jednak zdarzyć, szczególnie na początku działalności, że firmy nie stać na zlecenie stworzenia odpowiedniej jakości produktu. Czy musi rezygnować z planów zaistnienia w sieci? Absolutnie nie. Wręcz nie może tego zrobić. Dobrym rozwiązaniem będzie wówczas zbudowanie wizytówki internetowej. Czym jest ten produkt i jak można go wykorzystać dla zwiększenia zasięgu?

Wizytówka internetowa to najprostsza postać strony www

Wbrew pozorom prosta wizytówka internetowa może być bardzo skutecznym narzędziem promocji. Przede wszystkim zapewnia nam już podstawową obecność w wynikach wyszukiwania. Jeśli jest dobrze zbudowana, Google „nie przyczepi się” do jej funkcjonalności i spokojnie pozwoli jej na zdobywanie pozycji.

Przy pomocy wizytówki można z powodzeniem tworzyć pierwsze strategie marketingowe, oparte głównie na budowaniu świadomości naszej marki. Ponieważ jest to bardzo prosta postać strony www, nie znajdziemy na niej zaawansowanych rozwiązań graficznych czy programistycznych. Będzie tylko to, co jest konieczne. Po szwedzku, czyli minimalistycznie. Podstawowe zakładki, takie jak: O firmie czy Kontakt na początek w zupełności wystarczą. O ile oczywiście nie budujemy interaktywnego biznesu, którego naturalnym polem działania jest wyłącznie sieć.

Mając firmową wizytówkę możemy już być obecni w branżowych katalogach, a później także w wynikach wyszukiwania Google dla lokalnej frazy. To naprawdę świetne narzędzie promocyjne, oczywiście w odniesieniu do kosztów, jakie musimy ponieść na jego stworzenie.

Dobra wizytówka lepsza niż słaba strona

Wiele firm decyduje się na uruchomienie wizytówki w oczekiwaniu na budowę docelowej strony www. To bardzo dobry pomysł, bo domena już zaczyna być widoczna, w dodatku umieszczając na wizytówce dobre teksty od początku dbamy o poprawę jej pozycji. Później agencja, której zleciliśmy stworzenie strony, po prostu „nakłada” ją na wizytówkę – a my nie tracimy czasu na oczekiwanie, aż Google zaindeksuje naszą witrynę.

Profesjonalnie stworzona wizytówka www może spokojnie konkurować z podstawowymi, słabo przygotowanymi stronami. Nie odstaje od nich funkcjonalnością, a często przewyższa poziomem zoptymalizowania. Gdybyśmy poszukali stron budowanych np. 7-8 lat temu i porównali je z obecnie tworzonymi wizytówkami, doszlibyśmy do wniosku, że w zasadzie nie widać różnicy.

Taniej, ale bez przesady

Oczywiście wizytówkę można też zbudować bardzo źle – wówczas będzie ona raczej odpychać klientów i powodować, że opuszczą ją już po kilku sekundach. Dlatego mimo, że mówimy o projekcie przejściowym, to nie wolno traktować go po macoszemu. Koszt uruchomienia wizytówki jest dużo niższy od docelowej strony, jednak nie liczmy na to, że wydając np. 150 złotych, otrzymamy coś wartościowego.

Wizytówka internetowa pozwala nam zaistnieć w sieci i budować swoją biznesową rozpoznawalność. Przekazuje konkretne informacje, nie napastuje ilością grafiki, na pewno nie jest maksymalnie funkcjonalna. Jednak dla firm dysponujących ograniczonym budżetem jest to rozwiązanie zdecydowanie godne polecenia.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry