SEO-friendly web design to jeden z kluczowych trendów w projektowaniu stron internetowych. Podstawowym zadaniem stojącym przed zespołem projektowym jest dopilnowanie, aby witryna była zgodna z zasadami SEO (Search Engine Optimization), co stanowi pierwszy krok do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcia większej liczby odwiedzających w ramach tzw. ruchu organicznego. Dotyczy to każdej witryny, również też taniej, projektowanej w formule budżetowej.
Strona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek nie tylko lepiej pozycjonuje się w Google, ale także okazuje się być przyjaźniejsza użytkownikom. Jakie kryteria muszą zostać tutaj spełnione? Dowiesz się tego z naszego poradnika.
Podstawą w projektowaniu współczesnych stron internetowych jest zadbanie o ich responsywność. Witryna musi automatycznie dostosowywać się do różnych urządzeń (smartfony, tablety, komputery), aby była przyjemna w użytkowaniu bez względu na to, czy korzystamy z niej na małym, czy na dużym ekranie.
Warto wiedzieć, że responsywność jest jednym z czynników rankingowych. Oznacza to, że Google faworyzuje takie strony, a to ma bezpośrednie przełożenie na ich pozycję w wynikach wyszukiwania.
To od kilku lat jeden z kluczowych czynników rankingowych Google. Algorytm wyszukiwarki zwraca uwagę na to, jak szybko strona się ładuje, co ma przecież przełożenie na satysfakcję użytkowników. Długi czas ładowania zniechęca do dalszego przeglądania zawartości strony, w efekcie czego użytkownicy ją opuszczają zwiększając tzw. współczynnik odrzuceń – przez to witryna jest gorzej oceniana przez Google, a to odbija się na jej pozycji w wyszukiwarce.
Adresy URL powinny być krótkie, zrozumiałe i zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Przyjazne dla SEO adresy ułatwiają wyszukiwarkom indeksowanie strony oraz są łatwiejsze do zapamiętania dla użytkowników. Stworzenie takich adresów nie jest szczególnie czasochłonne, dlatego warto dopilnować, aby agencja marketingowa odpowiedzialna za zaprojektowanie witryny przeprowadziła takie prace – nawet, jeśli umówiliśmy się z nią na niewysoki budżet.
Co prawda zamawiając tanią stronę internetową trudno jest liczyć na to, że w cenie znajdzie się komplet treści, natomiast zdecydowanie warto za nie dopłacić. Treści na stronie muszą być nie tylko atrakcyjne, mieć walor informacyjny i edukacyjny, ale także muszą zostać odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO i UX: zawierać naturalne frazy kluczowe, nagłówki (H1, H2), mieć odpowiednią strukturę etc.
Wbrew pozorom tanie strony internetowe często mają przewagę nad tymi bardziej rozbudowanymi z punktu widzenia SEO. Dlaczego? Ponieważ mają prostą strukturę, co ułatwia poruszanie się po witrynie zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarki. To z kolei ułatwia szybkie znalezienie potrzebnych informacji, dzięki czemu Google uznaje stronę za przyjazną użytkownikom i premiuje ją w wynikach wyszukiwania.
Używanie linków wewnętrznych pomaga wyszukiwarkom lepiej indeksować stronę oraz ułatwia użytkownikom przechodzenie pomiędzy różnymi sekcjami witryny. Ma to zatem znaczenie z punktu widzenia nawigacji, co – jak już wyjaśniliśmy – dodaje stronie punktów w rankingu. O linkowanie należy zadbać niezależnie od tego, ile kosztowała strona, ewentualnie można je rozbudować na etapie tworzenia nowych treści np. na blog firmowy.
To podstawowe kwestie związane z pozycjonowaniem, o które powinna zadbać agencja odpowiedzialna za zaprojektowanie strony – również przy ograniczonym budżecie. Każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł i meta opis, zawierający frazy kluczowe. Z kolei meta tagi wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i zachęcają do kliknięcia w link prowadzący do strony, co także stanowi ważny element SEO.
Każda, nawet tania strona internetowa, może być SEO-friendly, co koniecznie trzeba uzgodnić z agencją jeszcze przed zawarciem umowy, upewniając się, czy zaproponowana cena uwzględnia omówione w tym artykule prace.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.