Strony zapleczowe w dzisiejszych czasach kojarzą się nienajlepiej, ale wbrew pozorom nadal mogą być bardzo przydatne w walce o wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce. Oczywiście pod warunkiem, że będą wypełnione wartościową treścią, która przyciągnie użytkowników, a tym samym zostanie zauważona przez Google. Jak zbudować takie zaplecze SEO? Czy w ogóle warto w to inwestować? Podpowiadamy.
Tworzenie zaplecza SEO ma jeden cel: zbudowanie pokaźnego źródła wartościowych linków prowadzących do strony docelowej – najczęściej wizerunkowej lub sprzedażowej. Linki są jednym z głównych czynników rankingowych Google. Wyszukiwarka bierze je pod uwagę przy ocenie jakości strony. Pisząc prosto: im więcej silnych linków prowadzi do witryny, tym większa jest szansa, że trafi ona do TOP 10 Google.
Silne linki to takie, które pochodzą z dobrych, wartościowych źródeł. Dla Google są to strony chętnie odwiedzane przez użytkowników, które nie mają wysokiego współczynnika odrzuceń. Mogą to być:
Umieszczenie linków do strony na takich witrynach jest bardzo korzystne. Odnośniki można sobie oczywiście kupić, np. publikując artykuł sponsorowany. Jednak na dłuższą metę opłacalne jest zbudowanie własnego zaplecza.
To proste: trzeba założyć inne strony, z których będziemy linkować do witryny głównej. Można więc np. uruchomić kilka blogów lub jeden większy portal tematyczny. Firma będąca właścicielem takich stron sama decyduje, jakie treści są na nich publikowane i może umieszczać na nich dowolną ilość linków.
Nie warto z tym jednak przesadzać. Google mocno walczy z nienaturalnym linkowaniem i jeśli zauważy nagły wzrost liczby odnośników prowadzących z jednego źródła, wówczas może się to skończyć nałożeniem filtra.
Dlatego bezpieczniej jest tworzyć skromne, ale mocne merytorycznie zaplecze SEO. Niech to będzie 1 blog, na którym znajdą się świetne jakościowo wpisy. Na początek warto postarać się o zdobycie czytelników, a dopiero później rozpocząć linkowanie.
Zbudowanie solidnego zaplecza SEO dla strony nie jest ani szybkie, ani tanie. Trzeba również znaleźć agencję, która zajmie się przygotowywaniem treści wysokiej jakości (słabe teksty nie przejdą – Google nie uzna linków pochodzących z takich stron za wartościowe). To wymaga inwestycji.
Dlatego w przypadku wielu firm rozsądniejsze wydaje się postawienie na prowadzenie bloga na zewnętrznej domenie oraz okresowe publikowanie artykułów sponsorowanych na portalach. Świetnym rozwiązaniem jest też uruchomienie własnego portalu tematycznego, który stanie się nie tylko zapleczem i źródłem linków, ale też narzędziem do kreowania wizerunku marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.