Jak wpłynąć na pozycję reklamy AdWords? Dlaczego warto to robić?

Data wpisu: 18.01.2017

Linki sponsorowane w ramach programu AdWords są obecnie najpopularniejszym formatem reklamy w sieci wyszukiwania Google. Ma to swoje dobre i złe strony. Minusem bez wątpienia jest ogromna konkurencja. Kolejnym reklamodawcom coraz trudniej jest uzyskać wysoką pozycję reklamy czy wyróżnić ją na tle konkurencji. Dlatego już na etapie planowania kampanii warto zadbać o to, aby link był wyświetlany jaj najwyżej szczytu strony. Co ma na to wpływ?

W jaki sposób możesz wpłynąć na pozycję swojej reklamy w AdWords?

Najważniejsze jest spełnienie tych 4 warunków, które według Google mają największy wpływ na ocenę reklamy, a tym samym jej pozycję w sieci wyszukiwania:

  1. Wysoka jakość reklamy – w przypadku klasycznej reklamy tekstowej trzeba zadbać przede wszystkim o atrakcyjny dla klientów przekaz, który jasno tłumaczy, gdzie zostaną przeniesieni po kliknięciu w link. Treść musi być tożsama ze stroną docelową. Jeśli reklama mówi o butach, to pod linkiem nie może kryć się strona z sukienkami.
  2. Stawka – w praktyce to najważniejszy czynnik. Im wyższa jest stawka za kliknięcie (ustalana m.in. na podstawie popularności słowa kluczowego), tym większa szansa, że link znajdzie się na szczycie strony.
  3. Odpowiedni dobór słów kluczowych – ma wpływ na to, czy reklama będzie się wyświetlać grupie docelowej. Warto postawić na szczegółowe słowa kluczowe, które są mniej konkurencyjne, a tym samym reklama będzie mogła osiągnąć wyższą pozycję.
  4. Jakość reklamowanej strony – dla Google istotne jest np. to, czy strona poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych, czy jest funkcjonalna, przejrzysta i nie zawiera jakichś ukrytych treści.

Dlaczego trzeba walczyć o jak najwyższą pozycję reklamy?

Najważniejszym powodem są pieniądze. Im wyższa jest pozycja reklamy, tym niższy jest koszt kliknięcia w nią. Dlaczego? Ponieważ dobrej jakości reklama zawsze będzie wyświetlana wysoko lub nawet na samym szczycie strony, bez względu na ustaloną stawkę. Dotyczy to szczególnie reklam z idealnie dobranymi słowami kluczowymi, które odpowiadają wyszukiwaniom grupy docelowej.

Wysoko pozycjonowana reklama oczywiście osiąga także znacznie większy zasięg, a więc potencjalnie kliknie w nią o wiele więcej osób. Częściowo na pewno będzie to pusty ruch, niezakończony podjęciem akcji, ale prawdopodobieństwo zdobycia klienta jest wyższe w przypadku 1000 kliknięć niż 10.

Dbanie o wysoką pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania pozytywnie wpływa też na samą stronę docelową, która musi prezentować odpowiednią jakość, a tym samym być atrakcyjna dla klientów. Dzięki temu znacznie rośnie szansa, że użytkownik po przejściu na witrynę z linku sponsorowanego rzeczywiście dokona zakupu lub nawiąże kontakt z firmą.

Jak widać doczekaliśmy momentu, gdy trzeba walczyć już nie tylko o pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, ale też w rankingu reklam. To pokazuje, jak ogromna jest popularność marketingu w sieci.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski