Data wpisu: 02.06.2016

Chcesz ruszyć z reklamą AdWords? Podpowiadamy, na co musisz zwrócić uwagę

Reklamowanie się w wyszukiwarce Google bez dwóch zdań przynosi korzyści, ale tylko pod warunkiem, że kampania reklamowa jest prawidłowo zaplanowana i mądrze prowadzona. Google samo przypomina o tym swoim reklamodawcom, jednak generowane automatycznie porady nie zawsze mogą zostać wprowadzone w życie przez osobę spoza kręgu wtajemniczenia. Mimo to reklamowanie się w formule AdWords nie jest szczególnie skomplikowane, a naprawdę daje efekty. Zabierasz się za umieszczenie swojej reklamy w wyszukiwarce? Mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi.

  1. Świetny nagłówek – w praktyce to od niego zależy skuteczność reklamy. To, co znajduje się pod nagłówkiem, jest już nieco mniej ważne. Pamiętaj, że masz do dyspozycji bardzo ograniczoną przestrzeń. W nagłówku czaruj, a w podtytule reklamy informuj. Warto tam umieścić np. numer telefonu do szybkiego kontaktu, bo wielu osobom nie chce się przechodzić na stronę ukrytą pod linkiem.
  2. Zanim ruszysz z reklamą przygotuj responsywną wersję strony www – nie ważne czy reklama AdWords ma odsyłać na landing page czy stronę informacyjną firmy. Musi to być witryna responsywna lub mobilna, czyli dostosowana do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Bez tego nawet nie startuj z kampanią, bo z danych Google jasno wynika, że liczba konwersji na urządzeniach mobilnych zrównuje się już z tymi na komputerach.
  3. Sprawdź, czego szukają Twoi klienci – chodzi tutaj o dobranie odpowiednich słów kluczowych, które będą kierować do Twojej reklamy w Google. Oczywiście najpopularniejsze frazy są „ciężkie”, czyli trudno jest przebić się przy ich pomocy na tle bardziej doświadczonej konkurencji. Dlatego poświęć trochę czasu na opracowanie w miarę oryginalnych fraz, które także mogą być popularne wśród użytkowników. Rada? Poszukaj fraz wpisywanych błędnie. Np. jeśli jesteś copywriterem, to wybierz bardzo popularną frazę „copyrighting” - jest błędna, ale wiele osób przy jej pomocy szuka usług copywriterskich.
  4. Zainwestuj w baner reklamowy – w ramach kampanii AdWords masz możliwość wyświetlania reklam tekstowych i banerowych. Te drugie są bardzo skuteczne, bo rzucają się w oczy, choć mogą być blokowane przez Adblocki. Dlatego warto mieć zarówno reklamy tekstowe, jak i banerowe. Baner musi być jednak dobrze zaprojektowany – zarówno w warstwie graficznej, jak i tekstowej.
  5. Odświeżaj kampanię – gdy już wystartujesz z reklamą na pewno zauważysz szybki przyrost liczby odwiedzin na stronie i kontaktów ze strony klientów. Z czasem jednak nastąpi spadek – jest to zupełnie naturalne. Twoją reakcją powinno być odświeżenie kampanii, przeanalizowanie skuteczności słów kluczowych i ich ewentualna zmiana. AdWords to nie jest „samograj”.

Jeśli chcesz wycisnąć z kampanii reklamowej ostatnie soki, to niestety nie ma siły – musisz bardzo mocno zanurzyć się w ten temat. Dlatego do zaawansowanego reklamowania się w wyszukiwarce lepiej jest zatrudnić wyspecjalizowaną agencję reklamową lub przynajmniej niezależnego fachowca. Owszem, zapłacisz za to, ale będziesz też mógł wymagać efektów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry