Data wpisu: 28.10.2022

Temat miesiąca. Działania PR, które możesz powierzyć swojemu zespołowi

PR, czyli Public Relations, to strategia kreowania atrakcyjnego, profesjonalnego wizerunku marki, a przede wszystkim jego ochrony. Jeszcze do niedawna kojarzyliśmy to wyłącznie z największymi, ogólnokrajowymi czy globalnymi markami. Dziś z narzędzi PR może korzystać praktycznie każde przedsiębiorstwo, które widzi w tym potencjał.

Na rynku są już agencje PR wyspecjalizowane w obsłudze mniejszych podmiotów. Zanim jednak zdecydujesz się na taką współpracę, to najpierw sprawdź, które działania PR możesz z powodzeniem powierzyć swojemu zespołowi lub nawet zająć się tym osobiście.

Wysyłanie komunikatów prasowych

Komunikaty prasowe są podstawowym narzędziem PR. Zwyczajowo tworzy się je, aby poinformować rynek (w tym konsumentów) o jakimś sukcesie, wprowadzeniu nowych produktów i usług, planowanej inwestycji czy zwiększeniu zatrudnienia.

Komunikaty prasowe z powodzeniem można pisać we własnym zakresie lub zlecić to np. profesjonalnemu copywriterowi, a następnie rozesłać do mediów branżowych czy lokalnych.

Komunikowanie się z rynkiem za pośrednictwem social media

Media społecznościowe całkowicie zmieniły strategie PR. Dzięki powszechnemu dostępowi do social media można w mgnieniu oka dotrzeć z komunikatem do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Świetnym zabiegiem będzie stworzenie unikalnego hasztagu, który stanie się znakiem rozpoznawczym marki w mediach społecznościowych, a także angażowanie społeczności w wydarzenia związane z marką (promocje, nowe kolekcje, pokazy, udział w targach etc.).

E-mail marketing

Rozsyłanie maili o treści marketingowej to sprawdzony sposób na wzbudzenie i podtrzymanie zainteresowania marką. Ważne, aby maile były interesujące pod względem treści i niosły ze sobą konkretną wartość dla odbiorców. Można to osiągnąć np. poprzez informowanie o nowych wpisach na firmowym blogu, aktualnych promocjach czy ważnych wydarzeniach z życia marki. Warto zacząć od zbudowania listy mailingowej (adresy można pozyskiwać np. oferując kod zniżkowy za zapisanie się do newslettera).

Blogowanie

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko content marketing, ale także PR – obie strategie świetnie się uzupełniają. Publikacja wartościowych artykułów na blogu jest sposobem na komunikację z klientami, a przy tym zaprezentowanie eksperckiego zaplecza marki.

Artykuły mogą tworzyć pracownicy, którzy mają największe kompetencje w danym temacie. Ewentualnie warto rozważyć nawiązanie współpracy z agencją content marketingową, która zadba o pisanie i publikowanie tekstów w oparciu o informacje/materiały przekazane przez Twój zespół.

Artykuły sponsorowane

To kolejne ważne narzędzie wykorzystywane w strategii PR. Artykuły sponsorowane pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zaprezentować kompetencje oraz ofertę marki.

Ważne!

Zadbaj o to, aby artykuły rzeczywiście miały wartość edukacyjną i informacyjną, a nie tylko reklamową.

Employer branding

Działania PR coraz częściej są ukierunkowane nie tyle na uatrakcyjnienie wizerunku marki w oczach konsumentów, co na przyciągnięcie uwagi potencjalnych pracowników. W dobie ogromnych problemów na rynku pracy (trudności z rekrutacją zgłasza 8 na 10 polskich pracodawców) firmy muszą inwestować w niestandardowe działania. Jednym z nich jest employer branding, czyli kreowanie silnej marki pracodawcy.

Takie działania śmiało można powierzyć swojemu zespołowi, np. oczekując kreatywnych pomysłów na przeprowadzenie najbliższej rekrutacji, zorganizowania drzwi otwartych czy przygotowania stoiska firmy na targi pracy. Oczywiście pracownicy powinni również wspierać wizerunek pracodawcy w swoich mediach społecznościowych.

Jak widzisz istnieje co najmniej kilka działań z zakresu PR, którymi mogą się zająć Twoi pracownicy – przynajmniej na krótką metę. Warunkiem jest pełne zaangażowanie wyznaczonych osób w kreowanie i ochronę wizerunku marki przedsiębiorstwa. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na oddelegowanie pracowników tylko do działań PR, to nie pozostanie Ci nic innego jak nawiązać współpracę z zewnętrzną agencją marketingową.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry