Data wpisu: 26.03.2021

Też zadajesz sobie to pytanie: czy współpraca z agencją marketingową ma sens?

Przyszedł wreszcie taki moment, kiedy musisz się na coś zdecydować. Albo pchasz swój biznes dalej do przodu, albo zadowalasz się tym, co już udało Ci się wypracować. Decyzja jest o tyle trudna, że pierwsza opcja zawsze wiążę się ze sporymi inwestycjami. Nie da się przecież zrobić porządnego marketingu za darmo. Można natomiast pokombinować i zamiast zlecać kompleksowe działania agencji marketingowej, zaangażować do tego swoich pracowników, rodzinę, znajomych itd. Mamy nadzieję, że wyczuwasz absurd tych dywagacji. Współpraca z profesjonalną agencją marketingową zawsze ma sens, a my zebraliśmy porządne argumenty, które to uzasadniają.

Współpraca z agencją marketingową się po prostu opłaca

Oczywiście musiałbyś się o tym przekonać na własnej skórze, do czego potrzebny byłby mały test. Polega on na tym, że najpierw próbujesz zrobić kampanię reklamową we własnym zakresie, korzystając z firmowych i osobistych zasobów, a później powtórzyć to z agencją. Już teraz możemy Ci jednak napisać: samodzielnie = drogo.

Problem polega na tym, że marketing jest dość zdradliwą dziedziną. Każdemu na początku wydaje się, że nie ma w tymi nic skomplikowane, że wystarczy przeczytać kilka e-booków i już można zabierać się do działania. W końcu jednak okazuje się, że kampania nie przynosi żadnych efektów, a przy tym jest piekielnie droga.

Można to dobrze pokazać na przykładzie jednego z naszych klientów, który nawiązał z nami współpracę po tym, jak wcześniej przez 2 lata samodzielnie projektował i monitorował kampanię content marketingową. Wydał na nią nieco ponad 20000 złotych. Efekt? Pozyskał nowych klientów, którzy zostawili w jego firmie 23700 złotych. Teoretycznie na tym zarobił, ale w praktyce, po odjęciu kosztu jego pracy, czasu i nerwów, wynik jest stanowczo niezadowalający.

Dla porządku dodajmy, że opracowana przez nas kampania marketingowa przyniosła mu podobny zysk w ciągu pierwszych 6 miesięcy – już po odliczeniu kosztów obsługi agencyjnej. Wniosek nasuwa się sam.

Lepiej od razu ruszyć z kopyta, niż tracić czas na naukę i popełnianie błędów

Jasne, że wszystko można się nauczyć – również robienia marketingu. Nie jesteśmy jednak w stanie zrozumieć przedsiębiorców, którzy zarywają noce, marnują swoją produktywność i ryzykują konflikty w rodzinie, by posiąść wiedzę marketingową na potrzeby zaplanowania i poprowadzenia kampanii swojej firmy. Oszczędności z tego tytułu są praktycznie żadne, a efekty co najmniej wątpliwe. Czy nie lepiej od razu zacząć porządnie promować swój biznes i skupić się na tym, co umiesz robić?

Agencja dobierze odpowiednie działania do budżetu, jakim dysponujesz

Mitem jest twierdzenie, że obsługa agencji marketingowej jest droga i dostępna wyłącznie dla bogatych firm. W rzeczywistości może sobie na to pozwolić niemal każdy przedsiębiorca. Narzędzi marketingowych jest przecież tak dużo, że nie ma problemu z dobraniem takich, na które przedsiębiorcę stać. Masz 100 złotych miesięcznie? Zamów choć jeden artykuł na firmowy blog, który bardzo pomoże w pozycjonowaniu strony internetowej. Masz do wydania 500 złotych? Możemy już pomyśleć o jakiejś większej kampanii content marketingowej. 2000 złotych? Zainwestuj je w logo, które doda Twojej marce profesjonalizmu.

Prawda jest taka, że sam musisz się przekonać, czy współpraca z agencją marketingową ma sens. Nikt nie podejmie tej decyzji za Ciebie. My natomiast zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry