Przyszedł wreszcie taki moment, kiedy musisz się na coś zdecydować. Albo pchasz swój biznes dalej do przodu, albo zadowalasz się tym, co już udało Ci się wypracować. Decyzja jest o tyle trudna, że pierwsza opcja zawsze wiążę się ze sporymi inwestycjami. Nie da się przecież zrobić porządnego marketingu za darmo. Można natomiast pokombinować i zamiast zlecać kompleksowe działania agencji marketingowej, zaangażować do tego swoich pracowników, rodzinę, znajomych itd. Mamy nadzieję, że wyczuwasz absurd tych dywagacji. Współpraca z profesjonalną agencją marketingową zawsze ma sens, a my zebraliśmy porządne argumenty, które to uzasadniają.
Oczywiście musiałbyś się o tym przekonać na własnej skórze, do czego potrzebny byłby mały test. Polega on na tym, że najpierw próbujesz zrobić kampanię reklamową we własnym zakresie, korzystając z firmowych i osobistych zasobów, a później powtórzyć to z agencją. Już teraz możemy Ci jednak napisać: samodzielnie = drogo.
Problem polega na tym, że marketing jest dość zdradliwą dziedziną. Każdemu na początku wydaje się, że nie ma w tymi nic skomplikowane, że wystarczy przeczytać kilka e-booków i już można zabierać się do działania. W końcu jednak okazuje się, że kampania nie przynosi żadnych efektów, a przy tym jest piekielnie droga.
Można to dobrze pokazać na przykładzie jednego z naszych klientów, który nawiązał z nami współpracę po tym, jak wcześniej przez 2 lata samodzielnie projektował i monitorował kampanię content marketingową. Wydał na nią nieco ponad 20000 złotych. Efekt? Pozyskał nowych klientów, którzy zostawili w jego firmie 23700 złotych. Teoretycznie na tym zarobił, ale w praktyce, po odjęciu kosztu jego pracy, czasu i nerwów, wynik jest stanowczo niezadowalający.
Dla porządku dodajmy, że opracowana przez nas kampania marketingowa przyniosła mu podobny zysk w ciągu pierwszych 6 miesięcy – już po odliczeniu kosztów obsługi agencyjnej. Wniosek nasuwa się sam.
Jasne, że wszystko można się nauczyć – również robienia marketingu. Nie jesteśmy jednak w stanie zrozumieć przedsiębiorców, którzy zarywają noce, marnują swoją produktywność i ryzykują konflikty w rodzinie, by posiąść wiedzę marketingową na potrzeby zaplanowania i poprowadzenia kampanii swojej firmy. Oszczędności z tego tytułu są praktycznie żadne, a efekty co najmniej wątpliwe. Czy nie lepiej od razu zacząć porządnie promować swój biznes i skupić się na tym, co umiesz robić?
Mitem jest twierdzenie, że obsługa agencji marketingowej jest droga i dostępna wyłącznie dla bogatych firm. W rzeczywistości może sobie na to pozwolić niemal każdy przedsiębiorca. Narzędzi marketingowych jest przecież tak dużo, że nie ma problemu z dobraniem takich, na które przedsiębiorcę stać. Masz 100 złotych miesięcznie? Zamów choć jeden artykuł na firmowy blog, który bardzo pomoże w pozycjonowaniu strony internetowej. Masz do wydania 500 złotych? Możemy już pomyśleć o jakiejś większej kampanii content marketingowej. 2000 złotych? Zainwestuj je w logo, które doda Twojej marce profesjonalizmu.
Prawda jest taka, że sam musisz się przekonać, czy współpraca z agencją marketingową ma sens. Nikt nie podejmie tej decyzji za Ciebie. My natomiast zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.