Data wpisu: 08.10.2022

Content marketing dla e-commerce, czyli jakich treści potrzebują sklepy internetowe?

Masz sklep internetowy? Potrzebujesz kampanii content marketingowej. To prosta zależność, której nie da się lekceważyć – a na pewni nie działając w branży e-commerce. Sklepy internetowe są szczególnie zainteresowane wartościowymi, atrakcyjnymi treściami, które z jednej strony pozwalają im pozyskiwać ruch z wyszukiwarki, a z drugiej motywują potencjalnych klientów do zakupów. Sprawdź, w jakie treści na potrzeby sklepu na pewno warto zainwestować.

Opisy produktów i kategorii

Sklep internetowy, który nie inwestuje w unikalne, atrakcyjne, rozbudowane opisy produktów i kategorii, jest z góry skazany może nie od razu na porażkę, ale na pewno na trudną walkę o rynkowy byt.

Opisy pełnią dwojaką funkcję. Przede wszystkim mają zachęcać do zakupu, prezentując produkt w taki sposób, aby wywołać w odbiorcy potrzebę jego posiadania. Dodatkowo wspierają pozycjonowanie poprzez umiejętne zawarcie w nich słów kluczowych, co poprawia widoczność sklepu w wyszukiwarce (i tym samym obniża koszt kampanii linków sponsorowanych Google Ads – dzięki SEO pozyskujemy więcej ruchu organicznego, nieodpłatnego).

Artykuły na blogu

Prowadzenie bloga powinno być obowiązkowym elementem kampanii marketingowej i wizerunkowej każdego sklepu internetowego. Blog nie tylko ściąga ruch z wyszukiwarki (poprzez odpowiadanie na najczęściej wpisywane przez użytkowników pytania), ale również stanowi źródło inspiracji, praktycznych porad oraz jest ważnym czynnikiem budującym zaufanie do marki sklepu.

Zobacz: jeśli masz internetowy sklep z bielizną damską, to seria artykułów na temat prawidłowego dobrania biustonosza na pewno przyciągnie do sklepu sporo pań szukających podobnych wskazówek w wyszukiwarce. Jeśli dostaną u Ciebie konkretne wskazówki, to z dużym prawdopodobieństwem zostaną Twoimi klientkami.

Artykuły sponsorowane

Potrzebujesz ich, aby marka Twojego e-sklepu wypłynęła na szersze wody Internetu i trafiła do świadomości osób, które w przeciwnym razie pewnie nie dowiedziałyby się o jego istnieniu. Artykuły sponsorowane mogą nie tylko zaprezentować ofertę sklepu, ale także przekonać czytelników, że robienie zakupów na danej platformie jest bezpieczne (a to dziś ważne kryterium wyboru sklepu internetowego).

E-booki

To może być zaskakująca propozycja. Od razu wyjaśniamy, że e-book nie jest obligatoryjną inwestycją marketingową, natomiast warto wziąć go pod uwagę, jeśli po pierwsze: szukasz czegoś, co wyróżni Twój sklep na tle konkurencji, a po drugie: chcesz zebrać pokaźną listę adresów mailowych do wysyłki newsletteru.

Darmowy e-book, np. z inspiracjami zakupowymi czy poradami w zakresie doboru jakichś produktów, to atrakcyjna propozycja dla Twoich klientów i dostateczny argument, aby zostawić swój adres e-mail czy nawet założyć konto w e-sklepie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry