Masz sklep internetowy? Potrzebujesz kampanii content marketingowej. To prosta zależność, której nie da się lekceważyć – a na pewni nie działając w branży e-commerce. Sklepy internetowe są szczególnie zainteresowane wartościowymi, atrakcyjnymi treściami, które z jednej strony pozwalają im pozyskiwać ruch z wyszukiwarki, a z drugiej motywują potencjalnych klientów do zakupów. Sprawdź, w jakie treści na potrzeby sklepu na pewno warto zainwestować.
Sklep internetowy, który nie inwestuje w unikalne, atrakcyjne, rozbudowane opisy produktów i kategorii, jest z góry skazany może nie od razu na porażkę, ale na pewno na trudną walkę o rynkowy byt.
Opisy pełnią dwojaką funkcję. Przede wszystkim mają zachęcać do zakupu, prezentując produkt w taki sposób, aby wywołać w odbiorcy potrzebę jego posiadania. Dodatkowo wspierają pozycjonowanie poprzez umiejętne zawarcie w nich słów kluczowych, co poprawia widoczność sklepu w wyszukiwarce (i tym samym obniża koszt kampanii linków sponsorowanych Google Ads – dzięki SEO pozyskujemy więcej ruchu organicznego, nieodpłatnego).
Prowadzenie bloga powinno być obowiązkowym elementem kampanii marketingowej i wizerunkowej każdego sklepu internetowego. Blog nie tylko ściąga ruch z wyszukiwarki (poprzez odpowiadanie na najczęściej wpisywane przez użytkowników pytania), ale również stanowi źródło inspiracji, praktycznych porad oraz jest ważnym czynnikiem budującym zaufanie do marki sklepu.
Zobacz: jeśli masz internetowy sklep z bielizną damską, to seria artykułów na temat prawidłowego dobrania biustonosza na pewno przyciągnie do sklepu sporo pań szukających podobnych wskazówek w wyszukiwarce. Jeśli dostaną u Ciebie konkretne wskazówki, to z dużym prawdopodobieństwem zostaną Twoimi klientkami.
Potrzebujesz ich, aby marka Twojego e-sklepu wypłynęła na szersze wody Internetu i trafiła do świadomości osób, które w przeciwnym razie pewnie nie dowiedziałyby się o jego istnieniu. Artykuły sponsorowane mogą nie tylko zaprezentować ofertę sklepu, ale także przekonać czytelników, że robienie zakupów na danej platformie jest bezpieczne (a to dziś ważne kryterium wyboru sklepu internetowego).
To może być zaskakująca propozycja. Od razu wyjaśniamy, że e-book nie jest obligatoryjną inwestycją marketingową, natomiast warto wziąć go pod uwagę, jeśli po pierwsze: szukasz czegoś, co wyróżni Twój sklep na tle konkurencji, a po drugie: chcesz zebrać pokaźną listę adresów mailowych do wysyłki newsletteru.
Darmowy e-book, np. z inspiracjami zakupowymi czy poradami w zakresie doboru jakichś produktów, to atrakcyjna propozycja dla Twoich klientów i dostateczny argument, aby zostawić swój adres e-mail czy nawet założyć konto w e-sklepie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.