Pozycjonowanie polega m.in. na pozyskaniu jak największej ilości linków prowadzących do naszej witryny. Linki muszą być umieszczane w sposób przemyślany oraz na stronach powiązanych tematycznie z branżą – tylko spełnienie tych dwóch warunków pozwoli osiągnąć odpowiednie wyniki w wyszukiwarce Google.
Prosimy wybrać jedną ze strategii do wdrożenia:
Strategia 1: Pozycjonowanie klasyczne
Usługa oparta na pozyskiwaniu linków z katalogów, blogów, portali oraz własnego zaplecza witryn internetowych. Działania i cena zależą w dużym stopniu od budżetu, zalecane:
- a. Budowa własnego zaplecza (minimalny budżet od 2500 zł netto)
- b. Pozyskiwanie linków z zewnętrznych źródeł (stała oplata abonamentowa 350 zł netto /mc + opłata za wyniki, umowa na minimum 12 miesięcy)
Wady:
- Zaprzestanie wnoszenia opłat abonamentowych skutkuje usunięciem linków, a wiec witryna nie utrzyma się na swoich pozycjach w wyszukiwarce
Zalety:
- Stosunkowo niedrogie działania
Strategia 2: Pozycjonowanie przez content marketing
Usługa polega na pozyskaniu linków przy jednoczesnym budowaniu marki oraz pozyskania sprzedaży / klienta.
Zalecane działania:
- a. Uruchomienie bloga branżowego (od 489 zł dla stron zamówionych w Soluma, od 999 zł blog jako osobna witryna)
- b. Opracowanie tekstów na bloga (od 99 zł netto /1 tekst)
- c. Pozyskanie miejsc publikacji sponsorowanych, publikacja, monitorowanie publikacji ( od 65 zł do 250 zł, w zależności od cennika portalu, bloga)
- d. Opracowanie publikacji sponsorowanej (od 99 zł netto/tekst)
Wady:
Zalety
- Trwałe działania, cechujące się dłuższym utrzymaniem pozycji w wyszukiwarce
- Oprócz pozyskiwania linków budujemy własną markę
- Możliwość bezpośredniego pozyskania klienta przez teksty sprzedażowe / reklamowe
Przy większym budżecie zalecamy jeszcze uruchomienie portalu tematycznego, powiązanego z branżą klienta (uruchomienie od 1800 zł + opracowanie 50 artykułów na start wraz z ich publikacją: 5000 zł)
Optymalizacja
Niezależnie od wybranej strategii zalecamy przed jej wdrożeniem optymalizację witryny – zalecane działania:
- a. Badanie fraz kluczowych (od 99 zł /1 url)
- b. Optymalizacja każdej pozycjonowanej podstrony serwisu – optymalizacja strony głównej, opracowanie tekstów, opisów tytułów, linkowanie wewnętrzne, struktura tytułów i linków, optymalizacja grafik (od 120 zł /url, średnio budżet od 1000 zł / jednorazowo)
- c. Zakup i instalacja certyfikatu SSL (od 89 zł netto /za 1 rok)
- d. Optymalizacja wyników strony w teście Google PageSpeed Insights (od 120 zł netto/1h, minimalny pakiet godzin: 10h)
- e. Test / analiza witryny na PC oraz MOBILE (cena od 500 zł netto /za 5h pracy)
Podsumowanie.
Stanowczo efektywniejszą i cechującą się długofalowym działaniem jest Strategia 2: Pozycjonowanie content marketing. Efektywność pozycjonowania w dużej mierze zleży od wysokości budżetu / konkurencji w branży.
Polecamy opracowania na ten temat: