Firmowa strona internetowa powinna spełniać dwa podstawowe kryteria: mieć wartość informacyjną oraz powodować, że od razu po wejściu na nią użytkownik nabierze zaufania do marki przedsiębiorstwa. Decyduje o tym zaledwie kilka elementów mających kluczowy wpływ na profesjonalizację wizerunku firmy. Dlatego poświęca się im dużo uwagi na etapie projektowania strony dla firmy. O jakich elementach mowa? Sprawdź to w naszym poradniku.
Pierwszym elementem, z jakim zetknie się użytkownik wchodzący na stronę internetową, jest jej layout. To cała szata graficzna strony, która musi być doskonale przemyślana pod kątem doboru grafik, układu informacji, menu oraz stopki. Liczy się również szybkie ładowanie strony, co ma bezpośrednie przełożenie na UX.
Nagłówek, główne hasło witające użytkownika wchodzącego na stronę, od razu pozycjonuje markę. Może dawać do zrozumienia, że mamy do czynienia z marką premium, marką profesjonalną, marką stawiającą na bezpośrednią komunikację czy marką chaotyczną, nie do końca znającą własną tożsamość. Dlatego stworzenie nagłówka powinno być jednym z najważniejszych etapów prac nad stroną treściową witryny.
Treści opublikowane na stronie internetowej mówią wszystko o marce – przynajmniej w odczuciu użytkownika witryny. Jeśli są to teksty napisane na kolanie, pełne błędów, nieciekawe czy splagiatowane, to tak też będzie postrzegana marka. Częstym błędem popełnianym przez właścicieli stron jest bagatelizowanie wpływu treści na wizerunek ich biznesu.
Jest to jedna z pierwszych zakładek, które odwiedzi osoba wchodząca na Twoją firmową stronę www. Warto zatem zadbać o to, aby prezentowała się profesjonalnie i budziła zaufanie do marki przedsiębiorstwa. Można to osiągnąć poprzez m.in. dodanie krótkiego, czytelnego formularza kontaktowego, opublikowanie dokładnych danych adresowych oraz kilku form kontaktu (idealnie z numerem stacjonarnym) - wszystko to powinno być podane w estetycznej formie.
Wciąż niedoceniany blog firmowy także jest elementem wpływającym na profesjonalizację wizerunku marki. Pod jednym warunkiem: musi być regularnie aktualizowany dobrej jakości treścią. Przydatne artykuły poradnikowe są świetnym sposobem na zaprezentowanie kompetencji marki, co ma bezpośrednie przełożenie na kwestie wizerunkowe.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.