Data wpisu: 10.02.2016

Jak zwiększyć popularność firmowej strony www i przyciągnąć na nią więcej klientów? 4 niezawodne sposoby

Masz fajną, może nawet świetną stronę www, ale od momentu jej uruchomienia liczba odwiedzających ją użytkowników jest – delikatnie mówiąc – niezadowalająca? Pewnie myślisz, że wykonawca strony się nie popisał, a Ty wyrzuciłeś pieniądze w błoto? Niekoniecznie. Na popularność strony internetowej w sieci, szczególnie firmowej, wpływ ma wiele czynników, a zadbanie o nie jest już obowiązkiem właściciela (chyba, że zlecił kompleksową opiekę nad witryną). Poznaj 4 podstawowe sposoby na zwiększenie popularności Twojej firmowej strony www i wykorzystaj je do zdobycia większej liczby klientów.

  1. Treść – najlepszy, najskuteczniejszy i najtańszy sposób na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, to regularne publikowanie na niej wysokiej jakości treści. Idealnie będzie więc stworzyć w ramach strony blog firmowy, na którym będziesz zamieszczać wpisy na tematy interesujące Twoich klientów. Jeśli zachowasz odpowiednią regularność, to Twoja strona zostanie dość szybko nagrodzona przez Google lepszą pozycją w wyszukiwarce, co w naturalny sposób przełoży się na zwiększenie popularności witryny.
  2. Działaj w social mediach – dobrym pomysłem na promocję strony i firmy jest założenie profili w mediach społecznościowych i ich konsekwentne, aktywne prowadzenie. Publikuj linki do wpisów umieszczanych na blogu, angażuj obserwujących poprzez ciekawe grafiki, inwestuj w niestandardowe działania, takie jak raporty w postaci infografik czy konkursy. Oczywiście wszystko musi być dostosowane do oczekiwań Twojej grupy docelowej, bo w przeciwnym razie profil będzie tylko sztuką dla sztuki.
  3. Zaznacz swoją obecność na portalach branżowych – znajdź kilka miejsc, w których gromadzą się Twoi potencjalni klienci, najlepiej fora internetowe, zarejestruj się i bierz udział w dyskusji. Po pewnym czasie możesz zacząć publikować linki do strony bez ryzyka, że zostaniesz uznany za spamera. Komentuj także artykuły branżowe – to wszystko sprawi, że Twoja firma zacznie być zauważana w środowisku.
  4. Inwestuj w działania content marketingowe – marketing treści jest świetnym sposobem na dotarcie do klientów i przekierowanie ruchu na Twoją stronę www. Jeśli prowadzisz już blog, to pomyśl o napisaniu artykułu sponsorowanego i opublikowaniu go na portalu tematycznym dla Twojej branży. Z pewnością tekst zostanie zauważony, a umieszczony w nim link będzie chętnie klikany. Pod warunkiem, że zadbasz o jego jakość merytoryczną i stylistyczną.

Poza wszystkimi tymi działaniami warto także sprawdzić, czy Twoja firmowa strona www została prawidłowo zoptymalizowana (czy jest dobrze widoczna dla wyszukiwarki) oraz czy jej wygląd zachęca użytkowników do zapoznania się z jej treścią.

Na bieżąco analizuj też statystyki odwiedzin (pomoże Ci w tym Google Analytics), dzięki czemu będziesz wiedział, czego szukają Twoi klienci i jakie elementy strony powodują, że na nią trafiają.

Jeśli nie masz na to wszystko czasu, poszukaj wsparcia w doświadczonej agencji reklamowej, która z pewnością opracuje skuteczny plan zwiększenia popularności Twojej strony www.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry