Data wpisu: 06.09.2015

Strona internetowa? Blog? A może portal tematyczny? Które rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej firmy?

Istnieją bardzo różne metody promowania swoich usług w sieci, ale trzy wymienione w tytule narzędzia należą do najskuteczniejszych. Oczywiście firma nie musi od razu inwestować w uruchomienie strony internetowej, bloga i portalu tematycznego, ale w długofalowej strategii biznesowej powinna o tym pomyśleć. Przedstawiamy najważniejsze zalety każdego z tych rozwiązań – przeczytajcie i wybierzcie model optymalny dla siebie.

Strona internetowa dla firmy – absolutna podstawa

Ten element promocyjny w ogóle nie powinien podlegać żadnej analizie i dyskusji. Firma stronę mieć musi i kropka. To podstawowe narzędzie komunikacji z klientami i prezentowania swojej oferty w sieci. Budowie strony firmowej należy poświęcić dużo uwagi, dokładnie zaplanować jej wygląd i funkcjonalność, a także przemyśleć, jakie cele powinna spełniać.

Na firmowej stronie internetowej się nie oszczędza. Im jest lepiej wykonana, tym bardziej profesjonalny wizerunek przedsiębiorcy kreuje. Aż trudno w to uwierzyć, ale według statystyk zaledwie połowa polskich firm posiada własną stronę www. To ta połowa, która nie rozumie, że zachowania klientów na przestrzeni ostatnich lat diametralnie się zmieniły i, pewnie nieświadomie, znacznie ogranicza swoje możliwości promocyjne.

Pamiętajmy, że w sieci szuka się dosłownie wszystkiego, każdej specjalizacji, rozwiązania najbardziej fantazyjnych problemów. Nie istnieje więc coś takiego, jak branża, która nie potrzebuje strony www. Potrzebuje jej każda firma chcąca rozwinąć skrzydła i zwiększyć swój zasięg w ujęciu globalnym.

Blog – dla chcących budować zaufanie do marki

Strona internetowa jest miejscem docelowym, do którego trafiają osoby już niemal zdecydowane na zakup konkretnej usługi, ale szukające jeszcze dostawcy. Blog z kolei pozwala nam znacznie poszerzyć grupę potencjalnych klientów i eksplorować te obszary, do których ze swoją stroną trudno będzie nam dotrzeć. Chodzi o osoby szukające rozwiązania, interesujące się jakimś tematem, ale jeszcze niezdecydowane na dokonanie zakupu. Pora je przekonać.

Na blogu publikujemy cyklicznie artykuły dające odpowiedź na pytania wpisywanie w wyszukiwarkę przez ludzi nawet luźno zainteresowanych naszą branżą. Chętniej wejdą one na taką stronę, oficjalnie wyglądającą na miejsce dla pasjonatów, niż na firmową witrynę od razu atakującą ofertą. Na blogu łatwo buduje się zaplecze dla marki i zaufanie do niej. Nie bez znaczenia jest również fakt, że blog świetnie się pozycjonuje i z czasem staje się doskonałym wsparciem dla strony docelowej firmy.

Portal tematyczny – zamieniamy pasjonatów w klientów

Portal tematyczny, nazywany też wortalem, jest bardziej rozbudowaną wersją bloga – oczywiście w dużym uproszczeniu. Mieści zdecydowanie więcej treści, w dodatku pogrupowanej na różne działy i zagadnienia, ale generalnie dotyka jednego głównego tematu. Zamieszczane na nim teksty mają bardziej profesjonalny charakter, ocierają się o treści specjalistyczne. W efekcie przyciągają osoby konkretnie zainteresowane danym zagadnieniem. Jaka płynie z tego korzyść dla firmy?

Tacy czytelnicy są bardzo krytyczni, ale jednocześnie zdecydowanie chętniej podejmują decyzję zakupową, o ile zamieszczone na portalu teksty przekonują ich zawartością merytoryczną. Przekaz jest dla nich prosty – skoro i tak szukam rozwiązania mojego problemu (ściśle określonego), dostałem odpowiedź i jeszcze wskazanie, gdzie szukać potrzebnego mi narzędzia, to chętnie z tej pomocy skorzystam. Firma nie traci więc środków na przekonywanie tych, których przekonać nie można i solidnie zawęża krąg klientów do grona tych najbardziej wartościowych.

Pamiętajmy, że zarówno blog, jak i portal, nie mogą służyć nachalnej reklamie, bo wówczas drastycznie spada ich wiarygodność. Warto wręcz zrezygnować z jawnie reklamowego przekazu i uczciwie nastawić się na przekazywanie darmowej wiedzy, aby z czasem delikatnie zachęcać do korzystania z firmowych usług czy produktów. Oba narzędzia służą przede wszystkim budowaniu pozytywnego, fachowego wizerunku przedsiębiorcy – funkcję czysto ofertową ma spełniać firmowa strona www.

Tworząc stronę, blog i portal warto zachować estetyczną ciągłość, to znaczy utrzymać poziom wykonania oraz trzymać się jednej linii wizualnej. Najwygodniej i najkorzystniej z finansowego punktu widzenia będzie zlecić ich budowę jednej agencji interaktywnej, która może także zapewnić nam stałe uzupełnianie bloga i portalu świeżymi tekstami.

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry