Salon fryzjerski to przykład działalności wręcz wybitnie uzależnionej od tzw. poczty pantoflowej. To jednak powoli się zmienia i coraz więcej właścicieli salonów rozumie, jak ważne, a przy tym stosunkowo nietrudne, jest wyjście poza „bańkę” poleceń i pozyskiwanie klientów kanałami online. Sama obecność w mediach społecznościowych to za mało. Potrzebujesz również profesjonalnej strony internetowej dla salonu fryzjerskiego. Dowiedz się, co powinna zawierać taka strona i ile kosztuje.
Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak wielu Twoich potencjalnych klientów preferuje umawianie się na wizyty online, nawet nie biorąc pod uwagę opcji telefonicznej. Wyjdź im naprzeciw, udostępniając możliwość zarezerwowania terminu z poziomu strony internetowej.
Można to zrobić na różne sposoby: budżetowo (formularz kontaktowy), nieco drożej (moduł sklepu) lub w pełni profesjonalnie (wewnętrzny system rezerwacji). Alternatywnie istnieje możliwość zintegrowania strony z zewnętrznymi systemami rezerwacji, takimi jak Booksy. Omówimy to podczas indywidualnej konsultacji i wybierzemy najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.
Bardzo ważnym elementem strony salonu fryzjerskiego jest czytelne menu, z podziałem na kategorie świadczonych usług: strzyżenie, koloryzacja, stylizacja, zabiegi pielęgnacyjne etc. Klienci odwiedzający stronę muszą szybko ustalić, co właściwie im oferujesz i… za ile, dlatego koniecznie podaj choć orientacyjne ceny.
Każda usługa powinna być opisana, możliwie obszernie i przystępnym językiem, co zwiększy zaufanie do salonu, pozwalając na zaprezentowanie Twoich kompetencji.
Salon fryzjerski to ogólnikowy opis biznesu. Jeśli specjalizujesz się w konkretnych usługach – na przykład strzyżesz tylko panów (usługi barberskie) – to warto zaakcentować ten fakt poprzez layout, czyli układ i wygląd strony. Odpowiednia kolorystyka, dobór zdjęć, styl wypowiedzi, slogan marki, logo – to wszystko decyduje o pozycjonowaniu salonu i stanowi kluczową informację dla osób odwiedzających stronę.
Trzonem marketingu salonów fryzjerskich pozostają rekomendacje zadowolonych klientów, co oczywiście dobrze będzie wykorzystać również na stronie. Pochwal się pozytywnymi recenzjami, zaprezentuj swoje realizacje wraz z krótkim opisem (np. cięcie, koloryzacja, dodatkowe zabiegi) i opinią klientki/klienta. To zawsze robi dobre wrażenie i uwiarygadnia salon.
Na stronie warto również przedstawić swój zespół lub siebie, jeśli prowadzisz salon w pojedynkę. Atrakcyjne zdjęcia fryzjerów wraz z krótkim opisem specjalizacji i doświadczenia, to elementy, które z miejsca zwiększają zaufanie do salonu, uatrakcyjniając jego wizerunek i ułatwiając zapamiętanie danego miejsca – jest to szczególnie ważne w odniesieniu do potencjalnych klientów, którzy dopiero robią rekonesans i jeszcze nie są zdecydowani na zarezerwowanie wizyty.
Umieść na stronie wszelkie informacje praktyczne, które mogą być przydatne dla klientów, jak adres salonu, metody kontaktu, wskazówki dotyczące dojazdu (np. wirtualna mapka) czy dostępność parkingu. To nie tylko buduje zaufanie, ale też… oszczędza czas. Będziesz odbierać mniej telefonów z wciąż tymi samymi pytaniami.
Pamiętajmy, że salony fryzjerskie to wybitnie lokalne biznesy, które muszą rywalizować o klientów z liczną konkurencją „na miejscu”. Jednym z najlepszych sposobów na to jest postawienie na pozycjonowanie lokalne, czyli zadbanie, aby adres salonu był wyświetlany wysoko w Google Maps, a strona w wyszukiwarce Google.
Poza aspektami technicznymi (optymalizacja strony i wizytówki Google Moja Firma), ważne jest tworzenie wartościowych treści indeksowanych przez wyszukiwarkę, do czego idealnie nadaje się blog firmowy z artykułami poradnikowymi. Nie musisz go prowadzić samodzielnie – skorzystaj z naszych usług content marketingowych.
Profesjonalna, nowoczesna i estetyczna strona internetowa dla Twojego salonu fryzjerskiego nie musi kosztować majątku. Zamów ją już od 440 zł netto, wybierając nasz bestseller, czyli produkt: tania strona www. W tej cenie dostaniesz m.in. przejrzysty, atrakcyjny szablon graficzny, domenę, a strona będzie oczywiście dostosowana do urządzeń mobilnych.
Chcesz, aby strona była nie tylko wizytówką, ale też jednym z podstawowych kanałów pozyskiwania nowych klientów? Sprawdź pozostałe warianty w cenniku stron internetowych od Soluma Interactive, w ramach których możliwe jest m.in. stworzenie wewnętrznego systemu rezerwacji lub zintegrowanie strony z innym systemem, dodanie wirtualnej mapy ze wskazówkami dojazdu, opracowanie indywidualnego projektu graficznego, dostarczenie treści czy kompleksowy branding salonu, wraz z logo, nazwą i sloganem marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.