3-4 lata – to optymalny cykl „życia” firmowej strony internetowej. Po tym czasie należy już poważnie pomyśleć o redesignie witryny, w celu dostosowania jej wyglądu do aktualnych trendów w web designie, poprawienia funkcjonalności oraz uporządkowania zawartości (z dużym prawdopodobieństwem dojdą nowe elementy, m.in. związane z rozszerzeniem oferty przedsiębiorstwa). Do zmiany firmowej strony internetowej należy podejść metodycznie, aby cały proces przebiegł sprawnie i bez nadmiernych obciążeń finansowych. Od czego zatem zacząć? Sprawdź w naszym poradniku.
Za redesign strony internetowej może oczywiście odpowiadać ta sama agencja marketingowa, która zaprojektowała i wdrożyła obecną witrynę. Warunek jest jeden: musiałeś być zadowolony z efektów współpracy oraz jej przebiegu. Jeśli pamiętasz, że z poprzednią agencją były ciągłe problemy, a ostatecznie strona była daleka od Twoich wyobrażeń, to warto jednak spróbować czegoś nowego.
Pamiętaj, że to Ty jesteś właścicielem swojej firmowej strony www i masz pełną swobodę w wyborze agencji, dostawcy hostingu czy operatora domeny.
Kontaktując się z wybraną agencją interaktywną powinieneś mieć już wstępny zarys nowej strony internetowej – dzięki temu nie będziesz tracić czasu na wymianę wielu maili z project managerem, a prace rozpoczną się szybciej. Wypełnij brief dostarczony przez agencję, w którym w miarę dokładnie opiszesz swoje oczekiwania, np. w zakresie zwiększenia czy zmniejszenia liczy podstron, zmiany układu strony głównej etc.
To bardzo ważne pytanie. Jeśli wraz z poprzednią stroną projektowane były także elementy identyfikujące markę, przede wszystkim jej logotyp, to raczej nie będzie potrzeby wprowadzania tutaj jakichkolwiek zmian – o ile oczywiście identyfikacja prezentuje się profesjonalnie.
Gorzej, gdy korzystasz z logotypu zaprojektowanego wiele lat temu – wówczas niemal na pewno nie będzie on pasować do nowoczesnego designu witryny. W takiej sytuacji dobrze byłoby skorzystać z kompleksowej usługi web designu oraz projektowania graficznego.
Z pewnością nie wszystkie rzeczy się sprawdziły, a wyszło to dopiero w praniu, czyli w okresie faktycznego użytkowania strony internetowej. Sprawdź, czy np. obecny formularz kontaktowy jest zbudowany i umieszczony prawidłowo – jeśli nikt z niego nie korzysta, to najwyraźniej coś tutaj nie gra.
Warto również sprawdzić statystyki strony i jeśli okaże się, że niektóre z podstron w ogóle nie są odwiedzane przez użytkowników, a średni czas wizyty wynosi kilkanaście sekund, to zdecydowanie poprawienia wymaga strona główna oraz nawigacja.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.