Firmy, które inwestują w content marketing, zawsze podkreślają dokładnie te same zalety kampanii: możliwość wzmocnienia wizerunku marki, dotarcia do klientów, którzy nie są podatni na przekaz reklamowy, osiągnięcie długofalowych korzyści w wyszukiwarce Google. Jeśli oczekujesz tego samego, ale jednocześnie zależy Ci na możliwie jak najszybszym uruchomieniu kampanii, to content marketing również będzie dla Ciebie idealnym wyborem. Więcej o tym przeczytasz w naszym poradniku.
To w dużej mierze zależy od tego, jak zaawansowana ma być ta kampania. Można z nią ruszyć właściwie z dnia na dzień, o ile na początek celujesz w np. publikację kilku artykułów sponsorowanych czy rozpoczęcie prowadzenia firmowego bloga na stronie (większość systemów CMS ma wbudowaną taką opcję).
Najwięcej czasu w obu przypadkach zajmie stworzenie artykułów. Możesz to natomiast zlecić profesjonalistom (copywriter, agencja content marketingowa) – przygotowanie niezbyt rozbudowanej i specjalistycznej treści zajmuje do kilku dni.
Tak czy inaczej trudno jest znaleźć drugą równie skuteczną strategię marketingową, której uruchomienie byłoby tak łatwe i szybkie. Nawet reklama Google Ads wymaga znacznie więcej zachodu, głównie z uwagi na konieczność wyselekcjonowania słów kluczowych, przygotowania treści reklam oraz skonfigurowania narzędzi analitycznych.
Nie jest oczywiście tak, że kampanię content marketingową można uruchomić ad hoc, na kolanie, bez żadnego przygotowania. Mogłoby się to skończyć tym, że poza umieszczeniem w sieci kilku mocnych linków prowadzących do strony nie zyskamy nic więcej, a już na pewno nie w rozsądnym czasie. Dlatego sugerujemy, aby jednak poświęcić co najmniej kilka dni na m.in.:
Sporym atutem kampanii marketingowej jest to, że można ją nie tylko szybko uruchomić, ale też zakończyć. Wspominamy o tym, bo przecież może się zdarzyć, że firma będzie zmuszona ograniczyć lub całkowicie zamrozić budżet na marketing. W przypadku content marketingu wystarczy tylko zawiesić dalszą dystrybucję treści. Co ważne, nie spowoduje to przerwania wypracowywania efektów kampanii – treści, które już zostały opublikowane, będą się nadal pozycjonować w wyszukiwarce i działać na korzyść marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.