Content marketing jest bardzo atrakcyjną strategią marketingową z punktu widzenia mniejszych firm, które dopiero budują swoje marki i chcą to robić w sposób harmonijny, długofalowy, a przy tym niewymagający wysokich nakładów inwestycyjnych. Okazuje się jednak, że działania z zakresu content marketingu podejmują również duże marki, cieszące się już powszechną rozpoznawalnością, teoretycznie niepotrzebujące kolejnych kampanii wizerunkowych. Dlaczego zatem to robią? Najważniejsze cele, jakie przyświecają dużym markom, omawiamy w naszym poradniku.
Duże marki stosunkowo rzadko traktują content marketing, jako osobną strategię. Częściej widzą w niej ważny, wręcz podstawowy element kampanii SEO, która ma na celu wypracowanie wysokiej pozycji strony internetowej na kluczowe frazy. Nawet rozpoznawalne brandy nie mogą sobie pozwolić na to, aby ich witryny pałętały się w drugiej czy trzeciej dziesiątce rankingu Google. Stąd inwestycje w wartościowy content, będący niezbędnym narzędziem SEO.
Jeśli nie do końca rozumiesz, dlaczego marka o globalnym zasięgu inwestuje w blog, to musisz wiedzieć, że stoi za tym konkretny cel biznesowy. Atrakcyjne treści poradnikowe publikowane na firmowym blogu mogą stanowić agregat sprzedażowy, kierując ruch z wyszukiwarki prosto do kanałów sprzedażowych marki – na przykład jej sklepu internetowego czy platformy e-commerce, na której oferuje swoje produkty.
Marki oczywiście nie chcą się stawiać w pozycji wszechwiedzących wyroczni, ale bardzo zależy im na tym, aby zbudować ekspercki wizerunek. Temu służy inwestowanie w treści o charakterze edukacyjnym, publikowane czy to na firmowym blogu, czy w ramach artykułów sponsorowanych na portalach internetowych, w prasie oraz w mediach społecznościowych. Edukowanie ma pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez konsumentów, ta strategia budzi zaufanie, a dodatkowo jest świetnym sposobem na to, aby umożliwić klientom lepsze zrozumienie oferty – jest to szczególnie ważne w przypadku marek sprzedających specjalistyczne produkty i usługi.
Marka, która nie komunikuje się z klientami, jest nie tylko mniej atrakcyjna, ale też mało wiarygodna. Takie podejście uniemożliwia angażowanie grupy docelowej w życie, a tym samym ofertę marki. Content marketing stanowi najlepszą odpowiedź na ten dylemat. Kampania content marketingowa nie ma charakteru stricte reklamowego, dlatego tworzone treści przez markę (lub dla marki) łatwiej docierają do odbiorców, są przez nich chętniej czytane, a to z jednej strony zwiększa wiarygodność marki, a z drugiej stanowi ważny element wsparcia sprzedaży – zwłaszcza internetowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.