Data wpisu: 04.08.2015

Dlaczego klienci uciekają z Twojej strony www? 4 kluczowe powody

Jeśli masz już firmową stronę www, to prawdopodobnie cieszysz się realnym zwiększeniem liczby zapytań ofertowych, a przynajmniej obserwujesz stały wzrost osób odwiedzających witrynę. Nie? W takim razie coś nie działa. I niemal na pewno to „coś” znajdziesz właśnie na swojej stronie. Niestety, podczas produkcji witryny bardzo często dochodzi do poważnych błędów, które mają swoje przykre reperkusje. Zebraliśmy dla Was 4 największe problemy stron www, przez które klienci uciekają do konkurencji.

Problemy z użytecznością

Jeśli strona internetowa nie jest intuicyjna, to nic już jej nie pomoże. Ile razy zdarzyło się Wam wchodzić na witryny, które przytłaczały grafiką, ale nie prowadziły nas do tego, co najważniejsze? To spory problem. Strona musi być zbudowana w taki sposób, aby nie tylko zachęcała wizualnie, ale też przekazywała informacje.

Należy zadbać o prawidłowe rozmieszczenie i nazwanie zakładek. Na stronie firmy nie może zabraknąć Kontaktu, O Nas, a także cennika – mówimy tu o sytuacji, w której sprzedajemy konkretne usługi lub produkty podlegające dość łatwej wycenie. Klient ma to wszystko znaleźć szybko – nie wolno skazywać go na szukanie np. danych kontaktowych ukrytych w dziesiątej z kolei podstronie.

Pozwólmy Klientowi nawiązać z nami kontakt w możliwie najprostszy sposób. Chętnie skorzysta on z dedykowanego formularza. Dziś większość osób woli pytać o ofertę drogą elektroniczną. Trzeba im to maksymalnie ułatwić.

Brak wygodnego menu

Rozwijalne menu na górze strony jest bardzo dobrym pomysłem, ale nie wolno przesadzić z liczbą umieszczonych tam podstron. Jeśli będzie ich za dużo, to po pierwsze: wprowadzamy bałagan, a po drugie: ryzykujemy, że użytkownik podczas przesuwania kursora w dół przez przypadek zamknie tę funkcję. To irytuje i skłania większość osób do podarowania sobie dalszych prób.

W menu umieszczamy najważniejsze podstrony, a te mniej istotne, uzupełniające ofertę, mogą być uruchamiane już z poziomu konkretnej zakładki, np. po prawej stronie ekranu. To ułatwia komunikację wewnątrz witryny i pokazuje, że strona została zbudowana w sposób przemyślany i prokonsumencki.

Pamiętajmy też o bardzo ważnym elemencie, czyli umożliwieniu użytkownikowi powrotu do strony głównej za pomocą jednego kliknięcia w logo. Jest to najbardziej intuicyjna forma nawigacji.

Stajnia Augiasza? To się nie sprawdzi

Bałagan na stronie internetowej jest podstawowym powodem, dla którego użytkownicy bardzo szybko ją opuszczają. Nieuporządkowane menu lub całkowity jego brak, wyskakujące reklamy lub zachęty do zapisania się do newslettera, nie pasujące do treści i zbyt duże slidery, irytująca muzyka w tle, fatalnie dobrana kolorystyka. Tego wszystkiego należy unikać. W przeciwnym razie sami skazujemy się na niechęć ze strony potencjalnych klientów.

Nieporządek w obrębie witryny jest nie tylko mało estetyczny, ale także szkodliwy biznesowo. Komunikujmy bowiem, że nie jesteśmy firmą profesjonalną i być może równie nonszalancką postępujemy w procesie produkcji, dostawy lub zwykłego kontaktu z klientem.

Złe treści lub ich brak

Teksty na stronie są równie ważne, jak elementy graficzne i jej funkcjonalność. Za ich pośrednictwem klient dowiaduje się, jakie są składniki naszej oferty, co ją wyróżnia, poznaje nasz profesjonalny wizerunek. Oczywiście teksty wspomagają również pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Jeśli ich nie ma lub są fatalnej jakości, strona przestaje być jakimkolwiek narzędziem skutecznej promocji. Może wręcz zaszkodzić naszej firmie.

Unikajmy tekstów pisanych sztywnym językiem, wzorowanych na treściach umieszczonych na stronach konkurencyjnych firm. To świetny moment, aby się wyróżnić i zindywidualizować nasz komercyjny przekaz. Klient lubi czytać teksty, które sprawiają wrażenie skierowanych bezpośrednio do niego. Lubi historie, ciekawe przykłady, barwny język. Nie musimy wspinać się na wyżyny kreatywności, bo takie treści  może nam zaproponować profesjonalna agencja copywriterska czy content marketingowa. Warto zdecydować się na taką usługę, bo jest ona jedną z najtańszych inwestycji w realną poprawę zasięgu strony.

Podsumowując: strona internetowa, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i nie spowoduje ich natychmiastowej ucieczki musi być użyteczna, estetyczna, intuicyjna i bogata treściowo. Żadnego z tych elementów nie wolno pominąć.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry