Data wpisu: 06.09.2017

Dlaczego nad Twoją stroną internetową pracuje kilka osób równocześnie?

Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej, ale nadal raz na jakiś czas trafi się nam klient, który jest święcie przekonany, że proces projektowania i wdrażania strony internetowej to bułka z masłem. Tacy klienci do tego stopnia trywializują pracę specjalistów, że oczekują realizacji w ciągu kilku dni. Ba, zdarzają i takie asy, które pytają, czy strona może być gotowa z soboty na niedzielę! Takie bzdurne pomysły biorą się z tego, że większość osób spoza naszej branży nie ma pojęcia, jak wygląda tworzenie profesjonalnej witryny. Nie wiedzą nawet, że nad ich stronami nie pracuje jeden smutny i aspołeczny informatyk, ale cały zespół ludzi.

Nikt nie jest prorokiem we własnym kraju

Ten mądry frazeologizm świetnie pasuje do procesu tworzenia strony internetowej. W profesjonalnej agencji reklamowej zawsze bierze w nim udział kilka osób, w dodatku specjalizujących się w różnych dziedzinach. Nad pracami czuwa opiekun projektu, który pełni rolę łącznika między klientem a wykonawcami. Po prostu przekłada język techniczny na „ludzki” i odwrotnie.

Taki podział obowiązków jest niezbędny z prostej przyczyny. Strona internetowa musi spełniać kilka warunków decydujących o tym, że jest skuteczna. Są to: efektowny wygląd, funkcjonalność i bardzo dobra treść.

Jeśli stronę od początku do końca tworzyłby programista, na pewno byłaby ona funkcjonalna, ale niekoniecznie ładna i wypełniona atrakcyjnymi tekstami i raczej moglibyśmy zapomnieć o topowym poziomie UX (user expierience). Copywriter pewnie nawet nie umiałby zaimplementować szablonu strony, więc temat jest z góry spalony.

Bycie ekspertem czasami przeszkadza

Absurd? A jednak! Zwykle jest tak, że jeśli doskonale się na czymś znasz, trudno jest Ci przyjąć, że ktoś inny może tego nie rozumieć. Z tego powodu rodzice miewają duże problemy z nauczeniem dziecka jazdy na rowerze czy tabliczki mnożenia. Skoro coś jest „takie proste”, to jak można tego nie wiedzieć/nie widzieć/nie pojmować?

W tę pułapkę bardzo łatwo mogą wpaść osoby zajmujące się projektowaniem stron internetowych, a już szczególnie klienci, którzy zlecają produkcję witryny. Nigdy nie można tutaj zakładać, że odbiorca strony myśli tak samo i spodziewa się pewnych rozwiązań. Oczekiwania użytkownika witryny mogą być zgoła inne od tego, co wyobraża sobie programista, grafik, a w końcu zleceniodawca.

Wszystko to składa się na prosty wniosek: nad profesjonalną stroną internetową musi pracować zespół wzajemnie uzupełniających się specjalistów. Na koniec stronę musi jeszcze przetestować osoba, która myśli jak klient i ma brief w małym palcu. Jeśli więc ktoś obiecuje Ci dostarczenie gotowej strony w ciągu kilku dni, albo kłamie, albo przedstawi Ci produkt w 99% szablonowy. Obie opcje nie powinny Cię interesować.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry